help pc crash

Status
Niet open voor verdere reacties.

martin van de mortel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Het is me dan toch overkomen :(
Pc wilde niet meer opstarten, helemaal dood.

Nu heb ik met de recover cd (het is een medion pc) de c-schijf hersteld dus ik kan wweer in de pc.
In deze pc is door merdion de HD in drie partities verdeeld. C --> boot D --> lokaal station E --> recover.

Het probleem is echter dat als ik D wil benaderen hij zegt dat D niet geformateerd is en met de vraag komt of ik wil formateren. Nu staat juist op D al mijn data die ik eigenlijk niet kwijt wil.

Is er een mogelijkheid om nog aan die data te komen die op D staat?

Ik zou daar heeeeel erg mee geholpen zijn.

grt
Martin

Als de recovery cd nieuwe partities heeft aangemaakt ben ik bang dat je de data op de oude d partitie kwijt bent. Was het met de recovery cd niet mogelijk alleen de c partitie te recoveren? ALs dat niet zo is , zou ik in het vervolg zelf een ghost aanmaken van je c partitie zodat je dit probleem in het vervolg niet meer hebt.

Hi trustno1,

Komen we elkaar toch weer tegen :-)
Met die recover cd kon ik eerst proberen om de opstartomgeving te herstellen maar dat lukte niet, daarna de drivers herstellen maar ook dat wilde niet. UIteindelijk heb ik gekozen voor fabrieksinstellingen herstellen en toen is hij aan de gang gegaan met als resultaat een pc die eruit ziet zoals ik hem kocht.

Ik wet niet wat hij met de D heeft gedaan want de E is gewoon benaderbaar en daar is niets mee gebeurd. Er staat daar nog steeds de herstel image op die hij gebruikt heeft om te herstellen.

Hey Martin,
Ik weet niet zeker of de recovery cd de d partitie daadwerkelijk heeft gewijzigd. Je zou nog met een opstart diskette kunnen kijken of je misschien in dos mode op de d kan komen om te zien of je nog bij de data kan komen. En heel misschien met een undelete programma zou je nog bij de data kunnen komen. Is de grootte van de d partitie nog verandert?

Nee is niet veranderd die grootte
Opstartdiskette gaat niet werken, er zit geen diskettestation in het systeem. Dat is te ouderwets :D

Je zou met een boot cd kunnen kijken of je nog bij de data kan komen, maar ik zou niet weten of je de data dan nog zal zien. De volgende link laat je zien hoe je zo'n boot cd kan maken.
http://www.ubcd4win.com/

Op die Ultimate Boot CD, staat ook TestDisk, indien er niets met die partitie gedaan is, heb je grote kans dat dit progje je partitietabel kan herstellen.

zou het kunnen doen. heel erg bedankt voor deze link.
Ik ga dt op mijn gemak proberen.

Ik vind het nog steeds vreemd dat er niets met E gebeurd is en wel met D.

Als de recovery image op e staat kan hij deze niet wijzigen omdat hij daarvan ook de image moet lezen.
Normaal zal de recovery cd alleen de c partitie terug zetten is inderdaad raar dat ook d is gewijzigd.

Nee is niet veranderd die grootte
Opstartdiskette gaat niet werken, er zit geen diskettestation in het systeem. Dat is te ouderwets :D

mag dan ouderwets wezen maar had nu wel handig geweest als je er een had.
of bouw deze in voor in de toekomst zo duur zijn ze nu niet meer :p
als je erd commander had kon je dat proberen.
misschien dat het met de madboot cd ook gaat staan ook veel recover tools op.
mad cd is gratis iemand hier weet vast wel een linkje voor je want ik doe een verse install.

er is nog hoop

Goeiemorgen

Toch wat onrustig geslapen vannacht :)

Heb dat proggie testdisk gedraaid op de pc, maar ik weet niet zo heel goed hoe het werkt.

In een dosschermpje heb ik een aantal zaken afgelopen en hij heeft partitie D herkend bij de annalyse. Nu heb ik een schermpje voor mijn neus die laat zien welke files er allemaal op D staan. Dat geeft hoop...toch?

Alleen wet ik niet hoe ik nu die files weer terug kan krijgen.
Ik heb ergens in de procedure wel de optie write langs zien komen, maar ik durf niet zo goed. Voor ik het weet wordt alle data overschreven en dan ben ik het dus echt kwijt.

Kan iemand mij een duwtje in de rug geven?

Overigens heel erg bedankt voor jullie hulp.
Nu weet ik weer waarom ik lid ben van de vereniging :D

grt
Martin

hee wat raar

Er valt me nu trouwens ineens iets op.
Ik had station D de naam gegeven BACKUP.
Door dat proggie wordt ook die naam genoemd.
Ga ik echter naar "deze computer" dan heet dat station "lokaal station D"

Dat is dus niet hetzelfde ! ?

Geef je wel een fikse duw, :) je staat toch niet op een station?

Indien die gegevens kloppen, kun je rustig op write trommelen, het is logisch dat het station D: wordt gemoemd, hij leest niet de juiste gegevens.

doe ik iets fout of werkt het niet?

Zit nu met mijn labtop op schoot voor de pc.

draai testdisk----- disk/dev/sda - 160 / 149 GiB (ik heb een 160 gig disk erin zitten verdeeld in 3 partities: C: 75 D: 75 E: 6)

kies voor: partition tabel typ Intel/Pc partition
Kies voor: Analyse current partion structure and search for lost partitons

Krijg 1 * HPFS- NTFS [BOOT} Size in sectors 156344517
2 E extended LBA 156344517
5 L HPFS - NTFS [BACKUP} 143942337
X extended 12289725
6 L fat32 LBA [Recover} 12289662

Kies voor 5 en dan try to locate partition

Krijg in het groen de drie partitons te zien met de namen BOOT - BACKUP - RECOVER en de getallen erboven

Scroll naar BACKUP Helmaal onderaan komt te staan NTFS 73 GB / 68 GB
Structure ok

Kies voor P list files

Krijg

dr-xr-xr-x 0 0 0 26 sept -2003
dr-xr-xr-x 0 0 0 18-may-2005 ameland 2006 (een map die op D staat)
-r--r--r- 0 0 1802 28-sept-2005 AUTOEXEC.NT
-r--r--r- 0 0 81494261 21-jun-2005 backup tom tom
dr-xr-xr-rx 0 0 0 22-aug-2006 Burnour Revenge OST (gisteren gedownload :D

en verder nog een rijtje met

dr-xr-xr-x 0 0 0 datum map op disk D

En nu weet ik het niet meer

Ik kan scrollen naar diverse mappen en als ik dan op enter kom dan krijg ik de submappen en de hele rest te zien maar wat moet ik nu doen?

Heb de opties Use Right Aroow to change directory en q to quit verder niets

aha ik ziew weer iets

In die drie groene regels staan voor de genoemde partities een * en D en een L

Ik lees nu dat dit betekent * = boot D = deleted L= load backup

Voor die BACKUP Partitie staat een D !!!! dus deleted !!!!

Mooi is dat...niet dus.....

Kan ik dit nu herstellen en zo ja hoe ?????

Stom nu staat er een L voor Ik wordt gek geloof ik

Laatst bewerkt:
samenvattend

Ik heb net partionmagic 7.0 los gelaten op de pc.

Die geeft netjes aan D: (Backup) NTFS size 70 gig used 17 gig unused 53 gig.
Geen extended status NONE Logical

OP de pc D lokaal sttion en als ik die wil benaderen dan zegt ie....niet geformateerd wilt u nu formateren.

Die 17 gig aan data wil ik nu veilig stellen., maar hoe ??????????

Boot sector
ok

Backup bootsector
ok

Sectors are identical

Heb met partitionmagic geprobeerd om die D te kopieren naar een externe HD.
Dat gaf zoveel fouten dat PM de operatie afgebroken heeft. Ik zit nu met een externe HD waarvan 30 gig unallocated is. Moet nog eens kijken hoe ik dat weer kan fixen.....zucht

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan