help pc crash

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een fout in de dataoverdracht, maare, als je PM hebt, ga eens naar die directory van PM, zoek daar eens ptedit32, maak dan van die partitie een NTFS, indien die dat was, een 07.

Overigens kun je met TestDisk en write bij die partitie gewoon weer op de D:.

Ik snap het niet helemaal.... ptedit32 gestart (zat in de map utilitys) en dan krijg ik een mooi spreadsheetje van drive 1 (152 gig) met links bovenin 07.... dus dat is ie al..... ik heb er even een screen van gemaakt
C en D waren al NTFS, E was FAT32
Ik heb wel de mogelijkheid gezien om hem te veranderen in NT IFS

Die spreadsheet geeft dus

Ik heb met testdisk al een nieuwe patition tabel geschreven naar die disk en daarna gereboot maar dat maakt geen fluit uit hij zegt nog steeds dat D niet geformateerd is.

Ik had vandaag een vrije dag van mijn werk.........:cool: ...dus niet :(

Bijlagen

• screen.jpg
    screen.jpg
    35,4 KB · Weergaven: 11
Als je op de OF staat, druk je op parent, dan zie je nog 2 partities, die staan in de extendet partitie, en dan de eerste veranderen, eventueel een screenshot van maken.

Anders maar met Restoration, de files eraf halen.

Als ik op OF sta is de optie goto parent niet aanklikbaar.

Ga nu de files eraf proberen te halen en dan een format erover.

Files eraf halen is niet echt een succes, kan er geen brood van bakken.

Er staat één map op die HD die ik echt terug wil hebben.
Ik kan hem gewoon zien met dat proggie testdisk....waarom kan ik er dan %#$#@@# niet bij komen? excuus voor mijn lelijke woorden maar ben nu al 7 uur vruchteloos bezig.

Het euvel is dat de partitie die je terug wilt hebben in een extendet partitie staat, aangezien ik hier niets heb met een extendet kan ik je er ook weinig raad over geven, wel weet ik dat je met Ptedit eerst daarin moet zien te komen, ik zei iets met parent, zo uit mijn hoofd, het moet zijn met epbr, de middelste mogelijkheid, hetzelfde geldt voor TestDisk, die wil ook eerst in de extendet partitie zijn wil hij die missende kunnen repareren, nu heb je misschien de extendet gerepareerd.

Enne, hier is ook niet zonnig.:mad:

Laatst bewerkt:
hmmmm..... ben eens naar die schijfbeheer toegegaan

Wordt aangegeven dat de schijf in orde is maar bij bestandsysteem staat niets.
Daar moet dus NTSF komen te staan
De vraag is krijg ik dat voor elkaar zonder alle data te verliezen

Laat maar Lange Pier

Was net bezig met getdataback om daarmee files veilig te stellen toen ik een donkerblaue scherm kreeg met een fysieke geheugen dump.

Nou ben ik het zat en heb ik er een format D overheen gegooid.

Jammer maar laat het leerproces zijn dat ik me eens ga orienteren hoe ik op de beste wijze dit de volgende keer kan voorkomen.

Vervelend, of je gaan verdiepen in TestDisk, ik krijg er bijna alles mee terug, maar goed, werk ze.

tja...das nou te laat :-(

Heel erg bedankt voor alle tijd en moeite die je erin hebt gestoken. :thumb: :thumb:

Laat maar Lange Pier

Was net bezig met getdataback om daarmee files veilig te stellen toen ik een donkerblaue scherm kreeg met een fysieke geheugen dump.

Nou ben ik het zat en heb ik er een format D overheen gegooid.

Jammer maar laat het leerproces zijn dat ik me eens ga orienteren hoe ik op de beste wijze dit de volgende keer kan voorkomen.

door gewoon op tijd een backup op dvd te branden is het simpelste ;)

Nee dat is het niet helemaal.

Adressen van outlook express......kwijt
favorieten.....kwijt
excel schreef zijn bestanden naar C ....kwijt
ik had Photoeditor geinstalleerd vanaf een oude office ....kwijt
cookies .....kwijt mag weer overal wachtwoorden invoeren..

en zo kan ik nog een tijdje door gaan...........

Moet dus nog eens goed nadenken hoe ik dat kan opvangen voor een volgende crash....

Ik had deze keer alles op de partitie D gezet omdat ik dacht dat als windows crasht ik dan zonder problemen op C windows opnieuw kon installeren..en toch alle data nog heb.....
Blijkt due die D niet meer te werken en C en E wel.

hmm heb he wel owner ship over die bepaalde schijf genomen ?
lijk meer een rechten probleem eigeijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan