HELP! PC start niet meer op!

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariel1

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2008
Ik weet niet of ik hier op de juiste plaats zit, maar mijn vraag is als volgt;

Ik heb niks geks gedaan, maar sinds gisteren start mijn pc niet meer op. Zodra ik hem aanzet, krijg ik een zwart beeld, waar ik moet kiezen tussen opstarten als normaal, op de laatste configuratie of in veilige modus. Ongeacht welke optie ik ook kies, een zwart beeld is het gevolg. Ik kan vervolgens niets intoetsen, de Fknoppen doen niets en ik kan de pc ook niet meer uitzetten met de aan/uit knop. Ik was al geen wizzkid, maar nu weet ik echt niet meer wat ik moet doen! Heeft iemand een idee?? Ik heb alle externe apparatuur (modum, dvdwriter, printer etc) al losgekoppeld, maar het maakt geen verschil.
Ik heb Windows Xp, mocht dat iets uitmaken. Help!

Groetjes Mariel :confused:

Beschik je over een Windows XP CD?
dan zou je namelijk een repair actie kunnen doen

In het zwart scherm moet je met de pijltjes toetsen werken.
Maar als deze echt niet werken, kan je ook 30 seconden wachten.
Dan start hij wel door .... je ziet het ook aftellen.

Heb je al een keer zolang gewacht?

Ik kan in het eerste zwarte scherm wel met de pijltjestoetsen werken en voor een optie kiezen. Echter zodra ik dat gedaan heb, dus gekozen voor veilige modus, normaal opstarten of opstarten in een eerdere configuratie, dan krijg ik daarna een zwart scherm en doet hij niets meer.

Ja moeilijk te zeggen wat er aan de hand is lijkt me.
Je zal toch met een CD-rom met tools moeten opstarten en zo gaan kijken of je het kan oplossen.
Denk dat je beter een vriend/kennis die een beetje computerwizard is er naar laat kijken.
Als er belangrijke informatie op staat. Kan je wel een back-up maken op een externe schijf met alweer een CD-rom.
Maar die kan je makkelijk zelf maken op een andere computer.

Op zich staat er niks belangrijks op. Ik denk dat ik maar op zoek moet gaan naar een Windows Xp cd. Bedankt voor de info.

Op zich staat er niks belangrijks op. Ik denk dat ik maar op zoek moet gaan naar een Windows Xp cd. Bedankt voor de info.

Ik vrees toch dat dat niet gaat helpen. Het feit dat je in veilige mode niet op kunt starten wijst eerder op een hardwareprobleem dan op een softwarematig probleem. Als je heeeel goed kijkt, kun je dan vlak voor het rebooten zien of er een blauw scherm langsflitst? met daarop tekst? Die tekst kan aardig belangrijk zijn voor het oplossen van dit probleem.

ga ik vanavond even kijken, laat ik nog even weten, maar als het scherm voorbij flitst, hoe kan ik dan zien wat de tekst is? Of klink ik nu heel dom.

ga ik vanavond even kijken, laat ik nog even weten, maar als het scherm voorbij flitst, hoe kan ik dan zien wat de tekst is? Of klink ik nu heel dom.

Dat kan door heel goed te kijken ;) Dat is best moeilijk maar na een paar keer opstarten word het redelijk duidelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan