!!! Help !!! Pc start niet op.

• Onderwerp starter Onderwerp starter srsl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

srsl

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2002
Hoi
Wie kan me helpen, ik zit met het volgende probleem:

Bij de ene keer opstarten werkt alles prima, pc start zonder problemen op, maar de andere keer kan ik het vergeten.
Bij het aanzetten, gaat de HD draaien, de fan draait, maar verder gebeurt er niets. De monitor geeft geen beeld, en ook de lampjes van het toetsenbord gaan niet branden. Ook is er geen piep te horen. Door de aan/uitknop ingedrukt te houden gaat de pc weer uit, (voor zover je over uit kan praten....) en na een aantal keren weer aan en uit te hebben gezet (wisselend van 2 tot 10 x) klinkt er weer een piepje, de lampjes van het toetsenbord gaan weer branden, en op de monitor verschijnt het vertrouwde Windows scherm.

Waar kan het probleem vandaan komen, dat hij vaak (bijna) helemaal geen leven geeft, en dan zomaar het wel weer doet.....?

Bij een van de vorige keren dat de pc aan ging heb ik het voor elkaar gekregen om de herstel cd te draaien, en het hele systeem te formateren, en opnieuw te installeren, dus daar zit geen probleem.
Verder zitten alle stekkers goed vast, en is alles stofvrij, dus te warm wordt hij ook niet.

Wie heeft raad......?

srsl

Zou maar eens een andere voeding proberen, die geeft vermoedelijk problemen.

Na meten zal moeilijk worden bij een defecte voeding vaak maakt die bij dit soort problemen inwendig sluiting

probeer eens je ram stuk voor stuk te testen/eruithalen

Inmissels ben ik er achter dat wanneer je wat rommelt aan de koeler van de CPU, de PC weer opstart. In het verleden heb ik uit de aanzuigbuis van de ventilator een aardige prop stof gehaald. Ik heb zomaar het idee dat oververhitting het probleem is geweest, waardoor er toch wel wat schade is aangericht.

Ieder bedankt voor de reactie.

Zou ded boel eens goed stofvrij maken en de koelpasta vernieuwen wat aangebracht is tussen koelblok en processor

Zou ded boel eens goed stofvrij maken en de koelpasta vernieuwen wat aangebracht is tussen koelblok en processor

De kast is helemaal stofvrij gemaakt, ook de aanzuig naar de processor toe. Allen de pasta heb ik niet vernieuwd... dat is idd nog het proberen waard.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan