help pcbeeld plots no signal...

Status
Niet open voor verdere reacties.

denbosse

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2008
hello opnieuw

men vader zijn pc gaf ineens "no signal" op het beeldscherm tijdens hij door wat mappen aan het bladeren was ( we hebben al een ander scherm geprobeerd)
vorige keer toen ik zijn pc open had om een behuizingkoeler te instaleren hoorde ik al dat bij opstarten de videokaart direct volle kracht aan het blazen was en ook niet fris meer klonk. daarom denken we dat het wss de videokaart is

als we de pc nu nog opstarten start hij zoals vroeger zelfde piepjes en drives, alles licht op en alle fans draaien normaal..

nu stak er een gainward G4TI4800-SE 64MB ( code = G024000GO094) in.
deze heeft dacht ik een AGP x8 aansluiting??

wat kan er nu terug in? op wat moet ik letten, ik weet het moederbord zo niet direct, is zo ooit door een vriend van mijn vader ineen gestoken.. dus liefst ook weer gewoon een kaartje voor laag prijsje met wat kunnen, is vooral om op internet te zitten en af en toe oud niet veel eisend spelletje te draaien => vader
pc is paar jaar oud al wel en zit een ddr 512 MB ram in, 300 watt voeding en een AMD processor dat op 1.7 ghz draait dacht ik

liefst zou ik iets hebben uit www.pixmania.be , de hoofdzetel hiervan is op 5 min rijden van mij, kan ik het direct zelf afhalen
http://www.pixmania.be/be/nl/772/xx/xx/103/9/criteresn.html = link naar de videokaarten max 50 euro welke is het best dan?

19114591098.jpg
http://www.putfile.com/pic/8413933
19114591054.jpg
http://www.putfile.com/pic/8413934
19114591044.jpg
http://www.putfile.com/pic/8413935

Laatst bewerkt:
Videokaart ventilator al stof vrij gemaakt?
Reinig de contacten eens met een doekje of een beetje contact pray als je dit in je bezit hebt.
Steek hem dan eens terug en probeer eens opnieuw op te sterten en kijk of die het dan doet zo nee dan zul je een nieuwe Videokaart aan moeten schaffen AGP.

Laat dit tooltje even naar de pc kijken, dat "praat" makkelijker.

pc wizard staat erop hoor maar hoe kan ik dat op de pc runnen als ik niets op scherm krijg, zit nu oop mijn laptop ;)

SSJ

mag iets krachtiger kaartje zijn hoor :) niet dat ik moeilijk doe :p
want men zus zit soms ook op die pc en speelt daar dan sims op..

Sorry, ik ben vergeten te schrijven "veilige modus proberen"-> F8 indrukken bij opstart.

maandag komt er een testkaart in van een vriend van pa van op het werk laten we hopen dat het dat is:thumb:

opgelost :)

het is opgelost, met de leen kaart werkte de pc weer dus nu gaan we een nieuwe videokaart kopen, nu hebben we wel maar een voeding van 300W en bij sommige kaarten van vb al maar 50 euro zoals een Sapphire Radeon X1650 PRO staat als eis: minimum 350W voeding.

veel zin in een nieuwe dure voeding hebben we ook niet..

nu steekt er enkel een DVD lezer in, een ATA harde schijf van 60gb en simpel AMD single core CPU

of geeft deze kaart dan ook al veel, af en toe spelletje zoals sims en voor de rest interneten en outlook enzo..

thxx

Houd je aan die richtlijn van een fabrikant en ga zeer zeker niet van de minimum waarde uit, maar richt je naar de aanbevolen waarde, ook al betekent het dat je een zwaardere voeding moet kopen. (Je komt jezelf wel een keer tegen als je dat niet doet)

Laatst bewerkt:
Ik vond niet het exacte merk, maar ik vond wél informatie over de minimum aanbevolen PSU voor de 6200 bij een dite waarop de XFX 6200 staat.

Er vanuitgaande dat de kaarten elkaar ook weer niet zover ontlopen, mag je de daar genoemde waardes als richtlijn wel hanteren denk ik. -> Klik en lees in de link waarom de voeding van jouw pc niet toereikend is.

Laatst bewerkt:
Ik vond niet het exacte merk, maar ik vond wél informatie over de minimum aanbevolen PSU voor de 6200 bij een dite waarop de XFX 6200 staat.

Er vanuitgaande dat de kaarten elkaar ook weer niet zover ontlopen, mag je de daar genoemde waardes als richtlijn wel hanteren denk ik. -> Klik en lees in de link waarom de voeding van jouw pc niet toereikend is.

thx voor de hulp :) ik heb dankzij jou link een XFX 6200 A aangeschaft voor maar 37 euro nadat ik alle positieve revieuws had gelezen hierover en heeft maar minimum 250 Watt nodig.. staat op de doos van kaart zelf dus info op sites klopt niet vaak hé ;)

kaart steekt erin en werkt "perfect" en kan dus jaren voort als de rest het ook zo lang uithoud :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan