help php!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jarrin

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2006
ik heb totaal geen verstand van php en heb een php upload-script gevonden. maar ik weet niet hoe ik dit op een web pagina moet zetten:
PHP:
<?php
include ($_SERVER['DOCUMENT_ROOT']."/classes/upload/upload_class.php"); //classes is the map where the class file is stored (one above the root)

$max_size = 1024*100; // the max. size for uploading

$my_upload = new file_upload;

$my_upload->upload_dir = $_SERVER['DOCUMENT_ROOT']."/files/"; // "files" is the folder for the uploaded files (you have to create this folder)
$my_upload->extensions = array(".trk"); // specify the allowed extensions here
// $my_upload->extensions = "de"; // use this to switch the messages into an other language (translate first!!!)
$my_upload->max_length_filename = 50; // change this value to fit your field length in your database (standard 100) 
$my_upload->rename_file = true;

if(isset($Submit)) {
	$my_upload->the_temp_file = $_FILES['upload']['tmp_name'];
	$my_upload->the_file = $_FILES['upload']['name'];
	$my_upload->http_error = $_FILES['upload']['error'];
	$my_upload->replace = (isset($_POST['replace'])) ? $_POST['replace'] : "n"; // because only a checked checkboxes is true
	$my_upload->do_filename_check = (isset($_POST['check'])) ? $_POST['check'] : "n"; // use this boolean to check for a valid filename
	if ($my_upload->upload($new_name)) { // new name is an additional filename information, use this to rename the uploaded file
		$full_path = $my_upload->upload_dir.$my_upload->file_copy;
		$info = $my_upload->get_uploaded_file_info($full_path); // just some information about the uploaded file
		// ... or do something like insert the filename to the database
	}
}
?>
ik heb geen idee wat ik hiermee moet doen.(hoe ik het dus in een webpagina zet), hoe ik hem naar een email-adres moet laten sturen of de grote moet aanpassen van het upload-bestand,
zou iemand mij hier verder op weg willen helpen?

Dit script is verre van compleet, zo ontbreekt er /classes/upload/upload_class.php (wordt op regel 2 aangeroepen) en heb je dan slechts het ontvangende bestand.
De pagina waarin je formulier staat om een bestand daadwerkelijk te kunnen selecteren en versturen zit hier ook niet bij.
Uiteraard is dit wel allemaal bij te schrijven, maar dat is niet echt het uitgangspunt als je denkt een kant en klaar script te hebben gevonden, wel?

Hoe dan ook, enkel met bovenstaande code kun je niet veel. :confused:

o, dat wist ik niet:o
zou jij misschien het erbij willen schrijven? (als je dat wilt naatuurlijk), want ik heb er echt helemaan geen verstand van:(

Ik heb er op het moment niet de zin en tijd voor om hiermee aan de slag te gaan, sorry :o
Als je me echter verteld wat het doel is van het uploadscript, kan ik je misschien wel helpen door je een ander kant en klaar script aan te bieden.

wil je dat slechts een select aantal vooraf gedefinieerde gebruikers bestanden kunnen uploaden, of moet dit voor meer gebruikers (of gasten) mogelijk zijn?
Wil je slechts een bepaald type bestanden accepteren, of moet het een soort van vervanging voor een ftp-server worden?
Heb je webhosting met PHP en Mysql?
Moet het in een webpagina geintegreerd worden, of mag het op een apart gedeelte van je website afgehandeld worden?

Als je verteld wat je uitgangspunten zijn is het misschien gemakkelijker om je op het juiste spoor te zetten :)
(misschien wel minder leerzaam voor je, maar ik heb niet het idee dat dat voor jou een halszaak is) :)

Laatst bewerkt:
ok,
mij bedoeling is dat iedreen kan uploaden, maar allen .trk files met max grote van 500kb en het moet dan naar een e-mail adres gestuurd worden.
er staat op mijn server-helpsite:
U kunt helaas geen PHP, Perl, database, eigen CGI scripts, Frontpage server-extensies etc. gebruiken voor uw homepage, omdat deze op de homepageserver van Het Net niet beschikbaar zijn.
maar ik kan evt. wel een andere server gebruiken. die het wel ondersteunt

zoek eens op hotscropts.com ofzo daar heb ik ook wel eens van die scripts gehaald file maneger of phpftp in ieder geval in php scripts moet je zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan