HELP politie in pc!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

damien1981

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2004
toen ik thuis kwam van mijn werk kreeg ik van mijn verloofde te horen dat mijn pc een raar geluid maakte.

ik heb deze toen aan gezet en hoorde een hele irritante pieptoon die van hoogte veranderd zoals een politie auto
maar wat is dit?

de pc start niet op nou zou ik zeggen dat het het moederbord is maar nou kreeg ik meerdere dingen te horen zoals video kaart

wie o wie kan mij helpen

Als ik de politie in jouw pc mag vertalen in een kortere en een wat langere biep, welke toontjes zich achter elkaar blijven herhalen.............?

De verklaring van die beepjes is afhankelijk van het soort bios waarop jouw pc werkt.
Het bios kom je in (om te bekijken welk merk het is) door bij het aanzetten van de pc herhaaldelijk te blijven drukken op een toets. Welke toets dat is, is afhankelijk van het soort bios.
redelijk gebruikelijke toetsen zijn :
DEL
F1
ESC
probeer maar wat en laat horen welk merk / type bios je hebt en dan kunnen wij je vervolgens weer verder helpen met een verklaring voor de beepjes.

Je kunt proberen alle niet noodzakelijke hardware als 2e hd, usb-kaartje, pci-netwerkkaart te verwijderen. Daarna je pc aanzetten, kijken wat er gebeurt en één voor één de hardware weer terug zetten tot je de piep weer hoort. Dan weet je welk stuk hardware (evt) voor de problemen zorgt.

Goed stofvrij maken, zou ook kunnen helpen, vooral de koelblokken en de ventilatoren op de processor en videokaart, nu begint hij gillen, omdat de temp van de processor te hoog is, misschien mede, omdat die ventilator van de processor niet meer draait.

helaas kan ik niet in de bios komen maar ik moet op de del toets drukken.

ik heb alles al schoongemaakt en de koeler van de procesor die draait gewoon.
en hij geeft een ta du ta du toon :rolleyes: ik weet het klinkt raar sorry maar dat geluid maakt hij nou eenmaal

alvast bedankt.

het kan ook nog case intrusion zijn lijk me sterk maar kan wel.
somige pc heben een melding gever als de kast is geopent door iemand.

het is niet case intrusion, dan zou je zelf geen hardware mogen verwijderen of toevoegen...

Doe zoals confictius zegt, verwijder eerst alle onnodige hardware en start hem opnieuw op. Heb je dan nog die tu-ta-tu-ta, dan weet je dat een van de noodzakelijke componenten kapot is. Heb je meer geluk en start hij dan nog, dan kun je één voor één gaan toevoegen tot je weet wat er precies kapot is.
Het is in elk geval een hardware dat defect is.

Natuurlijk kom je in het bios, je drukt waarschijnlijk niet snel genoeg achter elkaar die toets in. Je zet de pc uit en op het moment dat je 'm aanzet, begin je met op die toets te drukken (2 tot 3x per seconde).
Dit blijf je doen totdat je het biosscherm ziet. Daar lees je (meestal) bovenin het scherm merk en type bios.
Laat dat hier even weten en wij laten jou weten wat de piepjes betekenen.

Vanzelfsprekend staat het je vrij om alle "apparaten" in je pc te ontkoppelen, maar als ik je startvraag goed lees, dan meen ik daaruit op te maken dat je niet iemand bent die zomaar even de kast openmaakt, de pci en agp apparaten ontkoppelt en later weer aansluit.

Bij mij geeft F5 de veilige modus en F8 de bios. Pick one...

TS weet kennelijk wel dat hij de Del-toets moet gebruiken.
Edit: zie ook reply Pasja.

Laatst bewerkt:
Lange Pier,

de opmerking van Boeing is helemaal zo gek nog niet, want topistarter schrijft:

helaas kan ik niet in de bios komen maar ik moet op de del toets drukken.

als je dit goed leest, dan ZEGT topicstarter dat de Deltoets idd. de toets is die gebruikt dient te worden en dat het bios alleen niet bereikt wordt. (Althans zo lees IK het)

Meestal zie je tegenwoordig een fabrikanten-logo en niet de POST-meldingen.
Dat kun wel wijzigen, maar dan moet je de BIOS in. :p

Edit: maar ik hou verder m'n mond, TS is nu aan het woord.

Laatst bewerkt:
ik kom niet in mijn bios omdat mijn pc dat niet eens opstart.
als ik hem aanzet dan hoor ik de harde schijf aanslaan en dan begint hij meteen te piepen,
dus hij laad de bios niet eens ook geeft hij geen beeld

alvanst bedankt
damien

het is niet case intrusion, dan zou je zelf geen hardware mogen verwijderen of toevoegen...

Doe zoals confictius zegt, verwijder eerst alle onnodige hardware en start hem opnieuw op. Heb je dan nog die tu-ta-tu-ta, dan weet je dat een van de noodzakelijke componenten kapot is. Heb je meer geluk en start hij dan nog, dan kun je één voor één gaan toevoegen tot je weet wat er precies kapot is.
Het is in elk geval een hardware dat defect is.

Ik heb hier nog een paar stoute schoenen, haal ze op, trek ze aan, schroef je kast open en trek alles eruit waarvan je het vermoeden hebt dat het niet noodzakelijk is voor een goede werking van je pc.

Desnoods plaats je hier eerst een foto van de binnenkant van je pc zodat wij kunnen aangeven wat wel en wat niet weg kan.

Je hebt niets te verliezen.

"You start with nothing,
you end up with nothing,
so, what have you lost?
NOTHING!"

dat is het geval dat ik heb helemaal niets in mijn pc zitten dat er nog uit kan
ik heb maar 128 mb geheugen in 1 strip
1 harde schijf
1 videokaart
ethernetkaart
en een tv kaart en die heb ik er al uit gehaald en hij piept nog
dus voor de rest kan ik er niets meer uithalen

nou zeggen ze in de wandelgangen dat mijn moederboard kapot is maar dan geeft hij toch een hele irritante piep heel snel achter elkaar

alvast bedankt
damien

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan