HELP!!! Poort 25 geblokkeerd?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ri@
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ri@

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2000
Beste mensen,
Ik gebuik outlook express 6 en heb meerdere acccounts en ADSL. Nu kan ik opeens geen mail meer versturen, wel ontvangen. Ik heb de helpdesk van tiscali gebeld en die adviseerden om de virusscanner en firewall uit te schakelen, heb ik gedaan, maar de mail in mijn outbox wordt niet verstuurd.
Toen moest ik "start/uitvoeren/cmd/ "en toen wat opdrachten uitvoeren, iets met ping en telnet. Het blijkt dat er met de verbinding met de provider niets mis is maar er moet iets met software mis zijn, wat poort 25 blokkeert.
Wie weet wat ik moet doen om dit probleem opgelost te krijgen. Heb wel net toevallig vandaag de viruscsanner geupdate.

Ria,
Ik heb geen outlook express maar kijk eens bij je instellingen of pport 25 wel genoemd staat.
even naar extra en dan naar opties dan zou er iets kunnen staan van verbinding of zo.
even kijken of daar poort 25 genoemd wordt.

Kijk hier: in OE/Extra/Accounts, selecteer je standaard-verbinding en klik vervolgens op Eigenschappen, tabblad Geavanceerd. Daar moet 25 staan bij Uitgaande e-mail (SMTP) en 110 bij Inkomende e-mail (POP3) en voor de rest staan er bij mij nergens vinkjes.

Beste mensen,
Hartelijk dank voor jullie snelle reactie. Het probleem is hier echter niet mee opgelost. Alle instellingen staan goed. Ook heb ik een herstelpunt uitgevoerd van een paar dagen eerder, toen ik het probleem nog niet had. Ook dit levert niets op.
Ik weet niet eens meer in welke hoek ik het nog moet zoeken.

Kijk eens of port 25 echt geblokkeerd is. Ga naar deze pagina https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 en klik op "proceed" , dan zie je een beetje naar onderen grijze tabbladen. Klik daar op "all service ports" Als port 25 een andere kleur heeft kan hij inderdaad geblokkeerd zijn en moeten we toch een oorzaak vinden.

Plaats dan eens een hijackthis log in het volgende topic http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=169370 Daar moet je eerst het eerste bericht goed doorlezen, dan weet je hoe je een hijackthis log moet plaatsen. Dat log mag je overigens in dat topic plaatsen (in de link die ik gegeven heb)

Misschien dat de experts de oorzaak kunnen vinden door je log te bestuderen.

Succes!

PS. Krijg je nog een foutmelding als je probeert te versturen? Zo ja, dan hier graag de GEHELE foutmelding plaatsen. Dat geeft ook vaak meer duidelijkheid.

Laatst bewerkt:
Ik heb op die site van grc.com gekeken, maar alle hokjes van poorten waren groen. Ik kreeg zelfs een compliment dat alle porten goed dichtgetimmerd zitten.

ik heb van 1 van mijn accounts de foutmelding gekopieerd en hieronder geplakt.

Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: 'privé tiscali', Server: 'smtp.tiscali.nl', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socket-fout: 10054, Foutnummer: 0x800CCC0E

Die hijackthis log moet ik nog maken en uitvinden hoe dat allemaal in zijn werk gaat. Ik heb nu even geen tijd meer maar vanavond ga ik daar mee aan de slag.

Voor zover in elk geval al bedankt

Ik heb natuurlijk Tiscali al geraadpleegd, die heeft zelfs telefonisch alle instellingen met mij doorgenomen en daar is niets mis mee.
Ik heb meerdere accounts, want ik hou ook een website bij die bij demon is gehost, dus ook daarvan heb ik een e-mail account. Verder heb ik nog een account bij 12move, omdat ik ook nog in de redactie van de wijkkrant zit.
Alle accounts geven dezelfde foutmelding. Ik kan wel mail ontvangen. Deze accounts heb ik allemaal al een paar jaar.
Ik heb windows XP en ik heb systeemherstel uitgevoerd van een paar dagen geleden toen alles nog normaal werkte. Ook dat helpt niet. Ik heb geen tweede pc op mijn adsl-lijn.

Ri@,

heb je een firewal op je computer staan, zet deze dan eens even uit.
Of heb je norton internet security, zet die dan eens uit.
Heb je geen van beide zet dan de firewal van XP eens uit.

Als ik dezelfde foutmelding met oplossing lees in het volgende forum dan zou je geblokkeerd kunnen zijn door Tiscali omdat je spam zou verspreiden.

Ik zou toch nog een keer contact met hun opnemen als je het bericht hebt doorgelezen.

De link geeft alleen het beginscherm van het forum aan, dus ik quote de tekst even: (toevallig ook een Tiscali gebruiker)

Wie kan mij helpen met het volgende probleem.
Sinds maandag adsl via Tiscali met een Zyxel 650H-33.
Alles werkt goed alleen kan ik geen e-mails versturen.
Ik krijg steeds de foutmelding.
Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: 'John Tiscali', Server: 'smtp.tiscali.nl', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socket-fout: 10054, Foutnummer: 0x800CCC0E
Wie weet wat ik hieraan kan doen.

PvVeen
Silver Member

Netherlands
1397 Posts
Posted - 18 July 2004 : 12:59:20
--------------------------------------------------------------------------------

Lijkt er sterk op dat je de verkeerde gegevens hebt geconfigureerd in je mailprogramma voor je mailaccount bij Planet. Check een en ander nog even aan de hand van de informatie welke te vinden is op http://www.planet.nl/help/

Lansbergen
Starting Member

3 Posts
Posted - 18 July 2004 : 13:59:21
--------------------------------------------------------------------------------

Het gaat om Tiscali niet om Planet
quote:
Originally posted by PvVeen

Lijkt er sterk op dat je de verkeerde gegevens hebt geconfigureerd in je mailprogramma voor je mailaccount bij Planet. Check een en ander nog even aan de hand van de informatie welke te vinden is op http://www.planet.nl/help/

Megatron
Gold Member

Netherlands
1939 Posts
Posted - 18 July 2004 : 17:50:04

Had ik in het begin ook. Ik was vergeten om @tiscali.nl achter accountnaam in te geven. Daarna geen problemen meer.

De techniek van morgen was gisteren al verouderd

Lansbergen
Starting Member

3 Posts
Posted - 18 July 2004 : 21:20:49

Probleem is opgelost.
Ik stond op de zwarte lijst,volgens Tiscali verzond ik spam.
Aangezien ik pas sinds 12-7 ben geactiveerd is dat een beetje vreemd.
Ik heb een IP adres van iemand gehad die dat deed en was geblokt.
Ze hebben het IP adres opnieuw uitgegeven maar de blokkade niet opgeheven.
Als het goed is moet dat morgen gaan gebeuren.
Bedankt voor de moeite

Laatst bewerkt:
Het probleem van P van Veen heb ik ook gehad toen ik net een aansluiting had bij tiscali. Je gaat in outlook express naar extra/accounts tabblad email. selecteer je standaard email en klik vervolgens eigenschappen. Ga dan naar tabblad verbindingen en zorg dat je verbinding een LAN verbinding is.

Ik zal nog weer contact opnemen met tiscali om te vragen of het toch niet bij hun zit.

Met name vragen of je op de zwarte lijst staat door spam. Dat bleek in dat andere forum.

Beste mensen,
Ik heb een HijackThis logfile geplaatst en daarop kreeg ik het volgende antwoord:

Geen spyware of andere narigheid te bekennen, dus je zult de oorzaak van je problemen elders moeten zoeken.

Daar moet ik het dan mee doen! Gelukkig is er ook nog zoiets als webmail.

Beste mensen,
Ik heb zoëven de helpdesk van Tiscali gebeld en we zijn eruit. Ze hebben inderdaad mijn IP adres geblokkeerd voor uitgaande mail. Waarom weten ze zelf niet. Ze gaan er mee aan de slag en binnen 24 uur moet alles weer werken.
Hartelijk dank voor jullie adviezen en moeite.
Ik beschouw de zaak als opgelost.:)

Ri@,

Blij dat het opgelost is.
In je berichtje betreffende je hijacklog lees ik een teleurstelling, klopt dat.

Hallo Puppy,
Ja, ik was echt wel een beetje teleurgesteld. Ik had namelijk al heel veel mensen geraadpleegd en niemand kon me helpen. Het plaatsen van een hijacklog was m'n laatste strohalm.
En dan te bedenken dat de eerste die ik geraadpleegd heb, dat was de helpdesk van Tiscali. Ik verdacht hun er al meteen van. Die meneer liep telefonisch met mij alles door en het kon alleen aan mij liggen. Zo zie je maar weer. Het ligt er gewoon aan wie je treft aan de telefoon.
In elk geval hartelijk dank voor je belangstelling.

poort 25 geblokkeerd

Ik word echt niet goed van die ellendige foutmeldingen. Bij mij is poort 25 ook geblokkeerd.
IK heb een emailaccount van KPN al heet het dan Windows livemail. Windows 7.
En ik kan geen berichten meer sturen of ontvangen.
Wat kan ik nog doen? Wat hier staat aangeraden helpt niet, of begrijp ik niet goed.

@Maramartine1: Welkom op Helpmij.nl:thumb:

Je stelt nu je vraag in een topic van een ander member. Tevens is dit topic nu bijna 10 jaar oud.
Zoals je gelezen hebt in onze huisregels, waar je mee akkoord gegaan bent bij je aanmelding, is dit niet de bedoeling.
Gaarne zelf een topic aanmaken voor je vraag. Met eventueel daarin, ter verduidelijking van je eigen vraag, een link naar dit topic.
Hoe werkt het forum: http://www.helpmij.nl/forum/showthre...k-ik-dit-forum
Dit topic voorzie ik nu van een slotje.

Succes op ons forum.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan