HELP!!! Processor problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

DimKo

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2009
Berichten
175
Hallo
Mijn geduld is nu totaaaaal op. Het is alweer de derde keer dat ik een processor voor mijn moederbord koop, waarbij ik geen beeld krijg, op mijn monitor. Ik geef toe dat ik bij de eerste twee keer fout zat, omdat die processors niet ondersteunt worden door mijn moederbord. Maar nu weet ik echt zeker dat mijn moederbord deze processor ondersteunt.
Moederbord: Asrock 775twins HDTV:
CPU list: http://www.asrock.com/mb/cpu.asp?Model=775Twins-HDTV
Processor waarbij ik nu al voor de derde keer geen beeld krijg:
Pentium D
915 SL9DA costa rica
2.8 ghz/4M/800/05A
3628A825

Deze staat ZEKER in de lijst, kijk maar:
775 Pentium D 915 Presler 2.80GHz 800MHz 4MB P1.60
Ja, bios update heb ik ook al gedaan, staat nu op 2.10, dus hoger dan P1.60.
iemand?????
Wel teleurstellend, om nu al in totaal zo'n 100 euro aan processor uit hebben gegeven.
alle hulp is welkom:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt me sterk als je de juiste processor koopt dat je geen beeld hebt, is het moederbord of de videokaart niet kapot door die verkeerde processors of biosupdate?

Hoe heb je een biosupdate kunnen doen zonder beeld?

Hoe heb je die ''verkeerde'' processors in de socket gekregen en wat voor een processors waren dat? (type etc)
 
bios update heb ik eerder gedaan.
Het is een 775 socket, dus makkelijk er in te krijgen.
Videokaart is niet kapot, want met mn pentium 4 krijg ik wel gewoon beeld.
De eerste Proc.:
Intel core 2 duo, e4400. Deze werd niet door mijn mobo ondersteunt.
De tweede:
Intel pentium dual core 2140. moest eigenlijk gewoon ondersteunt worden, maar stond niet in de cpu support list. Maar van verschillende bronnnen, bleek deze wel gewoon te werken.
En de laatste, deze dus;
Intel pentium D, die absoluut ondersteunt moet worden door mijn mobo. Dit zie je duidelijk in de cpu list staan.
Intel pentium d
915 SL9DA COSTA RICA.
2.80GHZ. 4MB.
btw: als je geen koelpasta aanbrengt, kan dat dan ook de aanleiding zijn dat de computer niet normaal opstart?
bij mn pentium 4 zit ook maar heel weinig koelpasta, bijna niks zelfs, maar die werkt wel gewoon.
 
Laatst bewerkt:
Kijkt me dat alleen het moederbord nog overblijft, dit zijn de lastigste problemen :confused:
 
hoe bedoel je?
moet ik het bij een andere moederbord proberen?
 
Als dat gaat, je weet nu niet of je processor of je moerderbord defect is...
Voor het zelfde geld is je moederbord defect.

In al die jaren dat ik pc's maak kom ik maar zelden een kapotte processor tegen.
 
maar als mijn moederbord kapot is, dan zou de pentium 4 ook niet werken, toch??
 
Ow ok op die manier ja :eek:

Vreemd probleem idd...

Lijkt mij dat ze dan allemaal of kapot zijn of gewoon niet willen werken in het moederbord...
 
dat ze niet willen werken op het moederbord, lijkt mij ook duidelijk, maar dat ze alle drie toevallig kapot zijn?....
rara..
Ik denk dat ik het bij een ander moederbord ga proberen, ik heb er eentje besteld, die ik morgen of overmorgen binnen moet krijgen. En Asrock is dat goedkope spul van Asus. Dus misschien dat het toch door het moederbord komt. Ik denk dat het alleen die oude pentiums ondersteund, ook al staat er in de cpu list dat hij wel de pentium d ondersteund.
 
Persoonlijk alleen maar goede ervaringen met as-rock, maar een ander mb is een goed idee om het op te lossen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan