HELP!: programma draaien in venster

Status
Niet open voor verdere reacties.

Saelath

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2007
Ik heb een cd-rom met daarop een programma om oefenstof voor turnen te bekijken (ik ben trainer).
Als ik dit programma draai, draait dit altijd fullscreen in een lage resolutie (ik geloof 600x480).
Nu wil ik dit programma draaien in een venster en als het even kan op hogere resolutie.
Want als ik het programma minimaliseer is mijn desktop nog steeds 600x480 en dan kan ik de rest van mijn progs (oa Word) niet gebruiken.

Kan iemand mij helpen??

Groeten,

Erik.

Welkom op Helpmij!

Om het goed te kunnen beoordelen moeten we weten welke speler je gebruikt en ook graag welke versie van Windows je op je PC hebt geinstalleerd.
En je hebt ook MS Office met Word?

Thnx voor de welcome.

Het gaat om een cd-rom met oefenstof en filmpjes van turnen.
Hiervoor gebruik je geen speler. Het programma zelf draait de filpmjes "intern" af op het moment dat je op een deel van de oefenstof klikt.
Ik heb Win Xp Media Center edition op een laptop (op mijn desktop pc Home Edition, met hetzelfde verhaal).
Ik heb MS office compleet geinstalleerd.

Het gaat er dus om dat het programma altijd automatisch draait op fullscreen. Er zijn geen verklein buttons (zoals bijv Media Player of een normaal venster). Ook kan je niet bv dmv de randen slepen het venster verkleinen. Het draait in een andere resolutie dan mijn deskop (maar ook de resolutie op mijn desktop veranderen en dan het programma draaien heeft niet het gewenste effect).
Ik wil het programma dus in een venster hebben draaien zodat ik bv Word kan gebruiken om aantekeningen te schrijven.

Enig idee?? En als er meer info nodig is vanuit mijn kant geef ik die graag.

Greetz,

Erik.

Daar lijkt weinig invloed op mogelijk. Als de CD-Rom ook geen installatie nodig had bij de allereerste keer gebruiken, kun je nergens iets aanpassen. De "interne" viewer forceert zowel het full screen als de beeldresolutie. Eigenlijk schakelt hij Windows XP MCE uit. Je kunt hoogstens bij de uitgever informeren of er inmiddels een recentere uitgave van de CD-Rom is, die wel met een hogere resolutie in een (beinvloedbaar) kleiner beeldformaat is af te spelen.

Thanx voor de info!

Ik heb ondertussen ook contact gehad met de Turnbond en zij geven aan dat er geen nieuwe versie is en geen mogelijkheid om op kleiner formaat/hogere resolutie te draaien.
Dus ik zal het er mee moeten doen.
In ieder geval bedankt voor het meedenken en wat mij betreft mag de topic gesloten worden.

Greetz,

Erik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan