Help! Programma's werken niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Twannieboy

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2006
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn laptop. Ik heb de HP Pavilion dv6-3030sd, met windows 7.

Ik was een programma aan het instralleren, dat was gelukt. Later heb ik dat er weer afgehaald en ik denk dat er iets verkeerd is gegaan, want ineens waren alle snelkoppeling pictogrammen weg van alle programma's. Al klikte ik dan op een programma kreeg ik een melding dat het nergens naar verwees en dat ik kon aangeven waar het programma was.

Toen heb ik systeemherstel gedaan naar gisteren waar dat nog niet was gebeurd. Toen mijn laptop opnieuw was opgestart waren alle pictogrammen terug maar deden de meeste van mijn programma's het niet meer. Als ik bijvoorbeeld Itunes wil openen kreeg ik een melding waarin staat dat er een bepaald bestand mist waardoor het programma niet kan starten en dat ik het opnieuw moet installeren. Dit krijg ik dus bij bijna alle programma's. Moet ik nu alles opnieuw gaan installeren of is er ook een andere oplossing?

En nog iets, elke keer al start ik me laptop op krijg ik automatisch zo'n installatie schermpje waarin staat: Please wait while Windows configures HPPhotosmartEssential en als ie dan bijna op het eind is krijg ik een nieuw schermpje met:

The feature you are trying to use is on a network resource that is unavailable.
Click OK to try again, or enter an alternate path to a folder containing the installation package 'HPPhotosmartEssential.msi' in the box below.

Use source:
C:\Users\(mijn laptop naam)\AppData\Local\Temp\7Zs1DF6\setup\HPPhotosmartEssential\

en dan kan ik browse kiezen om aan te geven waar het bestand is. Maar dat kan ik dus niet vinden.

En al druk ik dan op cancel gaat het weg, maar komen er vervolgens weer nieuwe maar dan van een ander programma.

Zit er niets anders op dan alle programma's die het niet doen opnieuw te installeren? En hopen dat die schermpjes na het opstarten ook weg gaan?

Ik hoop dat iemand raad weet!

Alvast Bedankt!

Ik heb trouwens nog iets opgemerkt, want ik had normaal naast mijn C schijf ook nog een hp recovery partitie/schijf. Die staat er niet meer bij, dus dat is ook een beetje vreemd.

Dat probleem met HPPhotosmartEssential weet ik misschien een oplossing voor.
Ga naar start. type in het uitvoeren/zoeken balkje "msconfig" bovenin het schermpje komt een pictogram msconfig. klik daar op. Er verschijnt een schermpje. Ga naar tabblad opstarten. Haal de vinkjes weg bij alles wat met HP photosmart te maken heeft en start de laptop opnieuw op. Als het goed is moet de melding wegzijn.

Voor het andere probleem moeten we weten welk programma de computer mist. Dat staat in de melding als je een programma probeert te openen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan