help! *ps2*

Status
Niet open voor verdere reacties.

aymar

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2011
Hallo allemaal, ik heb mijn ps2 al 3-4 jaar en er leuke plezier mee gehad.

mijn vraag:
- mijn ps2 deed het heel goed in die tijd alleen, 1 maand geleden wou ik er weer op spelen, ik deed hem aan en ik kwam bij het menu.
- ik doe mijn spel erin en je hoort het geluid dat hij aan het lezen is, en na 2-3 seconden gaat dat ding OPEENS uit?

*klopt dat?*

wat heb ik gedaan;
- ik heb de lens schoongemaakt (ook met al met alcohol)
- elektrischiteit stekker in en uit ( ook op andere plaats)

en ik heb hem open gemaakt om te kijken of er stof was

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste aymar,
Ik heb zelf ook een ps2 van ruim 4 jaar oud en heb dit probleem zelf nooit ervaaren.
Maar kennen doe ik het wel,
Volgen mij is het gewoon einden verhaal.

Ps: het schoon maken met alchol heeft ZEKER bij een ps2 geen zin

Op de geleide buisjes van de laser/lens zit vet en dat wordt soms hard ; maak die ook eens schoon, dat helpt misschien

Hallo

Welk model "ik heb mijn ps2 al 3-4 jaar " is dit ???

Slim/phat/typenr???

Spontane uitval is een voedingsgerelateerd probleem en heeft zeker niets met een vervuilde leesoptiek te maken.

Indien een slim , probeer eens een andere netadaptor.

Mocht dit een phat betreffen , dien je de ganse voedingsblok te vervangen. (of deze (laten) herstellen zo goed als zeker defekte condensatoren)

Deze verschilt , afhangkelijk v/h model.

Een ps2 kost niet veel meer , indien je deze niet zelf kunt herstellen , zullen de herstelkosten duurder uitvallen dan een nieuw toestel aanschaffen.

Peter

Laatst bewerkt:
*update* ik heb een SLIM versie, alleen ik denk nie dat het met de voeding temaken heeft omdat hij gewoon aan gaat enz, alleen als hij een cd of game wilt lezen dan zie je het spelletje laden en zie je het heel even en opeens valt het uit.

VRAAGJE:
heeft het zin om er een video van te maken zodat jullie het kunnen zien?

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo

"heeft het zin om er een video van te maken zodat jullie het kunnen zien? "

Maak er een duidelijke filmpje van , en niet iets die troebel is , of waarvan we de ganse inhoud moeten "raden".

Een beeld zegt immer meer dan 1000 woorden.

Probeer eens of deze slim p.s.2 (---> typenr ??? <---) een originele audio c.d. wil afspelen.

Volgens uw "foutomschrijving" kan het echter nog steeds de voeding zijn , of .... oververhittingsverschijnselen.

"en ik heb hem open gemaakt om te kijken of er stof was " ---> je vermeld niet of dit wel/niet het geval was.

Peter

Laatst bewerkt:
VDK sorry voor de noet goeie beschrijving.
- de typenummer is: ff aan het kieken :D
- hij speelt geen enkele cd af!
- voeding kan wel alleen die hitte niet, omdat het na 3-4 seconden all uit gaat....
- ik heb het opengemaakt, alleen er was GEEN stof te vinden in het apperaat zelf.

Duidelijk genoeg? XD

Hallo

Weet niet hoe handig je bent , maar persoonlijk zou ik om te beginnen de netadaptor controleren op korrekte werking/uitgangsspanning.

Deze dient "Output: DC 8.5V 5.6A" te kunnen leveren.

Controle v/d spanning d.m.v. multimeter.

De uitgang eens belasten d.m.v. een auto gloeilamp (12V/10W).

Mocht de geschakelde voeding defekt zijn .. deze kosten bijna niks.

http://www.benl.ebay.be/itm/AC-Powe...ctronics_PowerAdaptors_SM&hash=item564556eaeb

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan