Help,recovery schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimmie89

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2005
Hallo allemaal,

Ik wou mijn Hardeschijf in 2e splitsen, dus de schijf van Windows Vista. Nu kon ik dat niet met windows zelf doen, kreeg foutmelding ervan. Dus ik partion magic 8.0 van Norton. Nou geinstalleerd maar wou niet opstarten, kreeg blauw scherm toen. Ik partition magic verwijderd. Maar nu zie ik mijn HP recovery schijf niet meer!!!

Je ziet dus wel dat ik een 2e partitie heb maar zie hem niet in deze computer, kan hem dus geen schijfletter aan wijzen want dan krijg ik een foutmelding dat ik of computer opnieuw moet opstarten of dat ik schijf beheer moet refreshen.

Nu weet ik niet meer hoe ik dat actief moet maken. Heb niet geformateerd want heb niks met de schijf gedaan ofzo. Zie hem in een keer niet meer staan.....

Hoe kan ik dit herstellen? Met een programma ofzo?

Heb overigens ook systeem herstel gedaan. Hielp ook niet.... Kreeg melding dat dat niet kon of was mislukt na het herstarten ervan.

Groetjes, Pim

Bijlagen

• Schijfbeheer.jpg
    Schijfbeheer.jpg
    62,3 KB · Weergaven: 31
Partition Magic is niet geschikt voor Vista. Dat had je eerst moeten uitzoeken vóórdat je met het programma aan de gang ging.

Systeemherstel gaat je niet helpen met partitities, maar daar was je al achter.

Ik vermoed dat je wellicht met het opstarten van de Vista DVD, installeren kiezen, en dan knop Herstellen (of zoiets) misschien de partitieaanduiding van je recovery partitie nog goed kunt krijgen.

Verkleinen en vergroten van partities (ook voor Vista) doe ik altijd met Gparted Live-cd, waarvan je het .ISO image-bestand kunt branden op CD via Nero of ImgBurn (gratis software).

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan