Help: Redelijk goede pc, maar traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruben18

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2013
Berichten
9
Hallo,

Al een lange tijd erger ik me aan de prestaties van mijn pc, en dan heb ik het met name over de prestaties bij spellen. Zo moet ik, wil ik het zonder haperen/vastlopen spelen, de graphics zo laag mogelijk zetten en vaak ook de resolutie een flink stuk naar beneden bijstellen.
De specificaties van mijn pc zijn als volgt:
eqtett.png


Vele mogelijkheden die het probleem zouden kunnen oplossen ben ik tegengekomen en heb ik uitgeprobeerd. Zo heb ik de drivers geüpdatet, virusscan gedraaid, nutteloze/grote programma's verwijderd en nog wat dingetjes, maar niets lijkt te helpen. Het haperen/vastlopen neemt ook niet erg merkbaar af.

Ik ben ten einde raad en hoop dat jullie mij kunnen helpen. Het is namelijk erg hinderlijk als je spellen het amper doen, terwijl je weet dat je pc het makkelijk aan kan.

Ruben.

Edit: Na nog wat extra zoeken denk ik dat misschien de videokaart de oorzaak is van het probleem. Nu zit er de AMD Radeon HD 7450 in, iemand die hier ervaring mee heeft?
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Geef even aan welke games je wilt spelen want niet rot bedoeld hoor maar zoals je zelf al aangaf het is een redelijke pc en videokaart is niet echt een gamerskaart
 
Games die ik wil spelen zijn qua graphics vergelijkbaar met GTA 4 en FarCry 3
 
Hoi,

Tja dan zou inderdaad je videokaart wel eens het probleem kunnen zijn.
 
Inderdaad, er zit geen gamevideokaart in, dus kan je hier ook niet fatsoenlijk mee gamen. Processor is overigens wel ruim voldoende voor de games voluit te draaien als je hierbij een juiste grafische kaart gebruikt.
 
Bedankt voor jullie reacties. Zelf heb ik qua hardware weinig verstand van computers, kunnen jullie mij misschien een redelijk goede/betaalbare videokaart aanraden?
 
Als je een betere videokaart erin wil, dan verbruikt die waarschijnlijk ook wat meer en zal je ook je voeding moeten vervangen. Voorgebouwde/fabriekscomputers worden vaak met een precies aangemeten voeding geleverd die niet geschikt is voor meer verbruikende videokaarten.
 
Edit: Na nog wat extra zoeken denk ik dat misschien de videokaart de oorzaak is van het probleem. Nu zit er de AMD Radeon HD 7450 in, iemand die hier ervaring mee heeft?

Dat vind ik raar, want ik kan met mijn Core 2 Duo geklockt op 2.66ghz en mijn HIS HD 6770 kan Far Cry 3 op Ultra zonder lagg.
 
@ daantje: ja maar jouw videokaart is dan ook een stuk sterker dan de HD7450 ;)
 
Die GT630 is geen echte gamekaart en je prestaties zullen daarbij dus ook niet veel omhoog gaan. Wat is je daadwerkelijke budget?
 
Noujah, aangezien ik niet erg veel van dit onderwerp af weet is het lastig om een budget te bepalen. Heb je misschien wat opties die een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben?
 
Heb even wat rondgekeken en een paar videokaarten gevonden die mogelijk beter zijn:
- Gigabyte GeForce GT 640
- AMD Radeon HD 6670
- Sapphire Radeon HD 6670 Silent 1GB
- Gigabyte GV-N640OC-2GI
- ASUS GT640-2GD3
- GIGABYTE GV-R775OC-2GI
Hierbij lijkt me de laatste het beste, maar alsnog vind ik het erg lastig om te weten te komen hoe hoog de prestaties zijn die deze videokaarten leveren.
 
Dat zijn ook niet heel goede kaarten om mee te gamen, ik raad je de GTX 760 aan.
 
Ik heb de HD 6770, misschien is dat wat voor je? Kost rond de 100 euro maar ik weet niet of dat een echte bang-for-the-buck is.
 
Ik denk dat ik eruit ben, na veel gelezen en vergeleken te hebben kwam ik uit bij de XFX Radeon HD 7850. Op http://www.futuremark.com/ hebben ze bij veel videokaarten allerlei opties om te vergelijken en te kijken wat voor spellen je ermee kunt spelen, zowel minimum als aangeraden. Bij deze videokaart voldeed hij bij spellen als BF3, Metro 2033, Dirt: Showdown etc. aan allebei de eisen. De prijs hiervan bedraagt iets meer dan 130€ en hiermee denk ik dat ik toch wel een redelijk goede videokaart heb.
Kunnen jullie mijn keuze beoordelen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan