Ik gebruik een Draytek router, de Vigir 2200E al jaren naar tevredenheid. De laatste 2 weken is hij bijzonder traag geworden. Vaak krijg ik zelfs de mededeling dat de website niet beschikbaar is. Een website openen duurt soms minuten en je ziet dan onderin dat hij op z'n gemak telkens een afbeelding van de site laadt om uiteindelijk (als hij 't dus niet opgeeft!) de pagina te kunnen laten zien. Soms gaat het weer wat beter en een enkele keer denk ik zelfs dat het probleem weg is, om vervolgens kort daarna weer te moeten constateren dat hij weer "moe" is.
Zonder router, dus rechtstreeks, heb ik weer de volle snelheid (Wanadoo broadband premium: download/upload 3072/576).
Ik heb met succes de firmware geupdate, maar dat hielp niet.
Misschien toevallig, maar het probleem begon zich voor te doen toen Wanadoo mij meldde dat ze als service de snelheid weer aanzienlijk vergroot hadden.
Wordt mijn router oud? Wordt ie misschien te warm? Kan hij zo'n grote snelheid soms niet aan?
Ik weet het niet meer, maar misschien heeft iemand een tip.
Zonder router, dus rechtstreeks, heb ik weer de volle snelheid (Wanadoo broadband premium: download/upload 3072/576).
Ik heb met succes de firmware geupdate, maar dat hielp niet.
Misschien toevallig, maar het probleem begon zich voor te doen toen Wanadoo mij meldde dat ze als service de snelheid weer aanzienlijk vergroot hadden.
Wordt mijn router oud? Wordt ie misschien te warm? Kan hij zo'n grote snelheid soms niet aan?
Ik weet het niet meer, maar misschien heeft iemand een tip.