HELP! Samsung Ativ Book 6

Status
Niet open voor verdere reacties.

SamsungLaptop

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 mei 2016
Hoi!

Ik heb deze http://www.laptopshop.nl/product/31...0z5e-x01nl.html#direct-naar-productinformatie laptop, nu merk ik dat hij na minder dan 2 jaar gebruik kuren vertoont! Batterij is al binnen 3/4 uurtjes leeg waar dat vroeger een stuk langer was! Laptop heeft zelfs een minuutje of 2 nodig om Word te kunnen openen... Zelfs bij het opstarten heeft hij eerst een heel aantal minuten nodig voordat ik echt google of een mapje kan openen. Dit mag ik toch niet verwachten van zo'n dure laptop? En qua specs is hij ook niet slecht volgens mij? Ik baal hier echt super erg van en hoop dat iemand mij kan helpen?

Lopen er misschien ongewild processen op de achtergrond die e.e.a. van de accu vragen en je laptop vertragen?

Als dat het niet is zou ik snel kijken of er nog garantie is, je zit tegen die 2 jaar aan. Als die accu's al zo snel nalaten zou je nog gratis nieuwe kunnen krijgen.

Laatst bewerkt:
Ik heb even naar de spec's gekeken.

Processor

Processor
Intel Core i5
Processornummer
3230M
Processorkernen
Dual core (2)
Kloksnelheid
2600 MHz
Turbo Frequency
3200 MHz
Geheugen

RAM-geheugen
8 GB
Geheugen
SO-DIMM DDR3-1600
Geheugen uitbreidbaar
Maximale hoeveelheid geheugen
12 GB
Geheugensloten totaal
1
Geheugenslot 1
4 GB
Opslag

Opslagtype
HDD
Totale opslagcapaciteit
1000 GB
Hardeschijfsnelheid
5400 rpm
Aantal schijven (intern)
1
Opslagcapaciteit uitbreidbaar
Videokaart

Videokaarttype
Dedicated
Videokaart
AMD Radeon HD 8850M
Videogeheugen
2048 MB
Optische drive

Dvd/Blu-ray
Geen
Draadloze verbindingen

Draadloze verbinding
Bluetooth, WiDi, Wifi
Wifi
Wifi-standaard
Wireless B, Wireless G, Wireless N
WiDi
Bluetooth
Bluetooth-versie
4.0
Aansluitingen

USB aansluiting
Aantal USB-poorten
3
Aantal USB 2.0-poorten
1
Aantal USB 3.0-poorten
2
HDMI
Type HDMI-aansluiting
Standaard HDMI (Type A)
Netwerkaansluiting
e-SATA
Thunderbolt
DisplayPort
VGA-poort
Type VGA-aansluiting
Standaard VGA
FireWire
Ethernetsnelheid
Gigabit Ethernet (1000 Mbps)
Hoofdtelefoonaansluiting
ExpressCard
Geheugenkaartlezer
Audio

Microfoon intern
Bediening

Toetsenbordindeling
QWERTY
Morsbestendig
Numeriek keypad
Verlicht toetsenbord
Touchpad
Besturingssysteem

Besturingssysteem
Windows 8.1
Accu

Verwisselbare accu
Fysieke eigenschappen

Gewicht
2,3 kg
Kleur
Grijs
Breedte
37,6 cm
Diepte
24,99 cm
Hoogte
2,09 cm

Ik heb een samsung NP350V5C-S03NL
Mijn laptop is 2,5 jaar oud. De batterij is ook slecht. Ik kan er ongeveer een uur ermee werken zonder voeding.
Helaas is de garantie op de batterij een jaar.

Bron Samsung Support/Garantie :

Product Laptops
Garantie periode 2 jaar (batterij en accessoires 1 jaar)

op http://www.123accu.nl of http://www.replacedirect.nl/
zou je eventueel een vervangende accu kunnen aanschaffen.

De HDD van jou laptop draait op 5400 toeren.
Waardoor het opstarten van zware programma's. Enige tijd duurt.
Erger je je daaraan laat dan een SSD HDD installeren.

Ik heb in mijn laptop de HDD vervangen voor een SSD variant. Sindsdien loopt alles als een speer.

De levensduur van een laptop accu / batterij valt of staat voor het overgrote deel met de wijze waarop je deze gebruikt.
Veel laptop-gebruikers gebruiken het ding nl. als deasktop-vervanger, anders gezegd: ding staat de hele dag aan met liefst ook de lader de hele dag aangesloten.
Als je je batterij om zeeep wilt helpen is dat de uitgelezen manier.

Zoals reeds opgemerkt: ik zou zprgen voor een nieuwe batterij als de gebruiksduur een struikelblok vormt en de HDD vervangen door een SSD.
Met name dat laatste zorgt voor een flinke snelheidst-boost en een lager stroomverbruik en dus langere accu-duur ( hoewel dit geen ernorme winst zal zijn ).
Uiteraard dan liefst een schone Windows-installatie op de SSD doen, je zult zien dat je het idee krijgt een nieuwe laptop te hebben :thumb:

De levensduur van een laptop accu / batterij valt of staat voor het overgrote deel met de wijze waarop je deze gebruikt.
Veel laptop-gebruikers gebruiken het ding nl. als deasktop-vervanger, anders gezegd: ding staat de hele dag aan met liefst ook de lader de hele dag aangesloten.
Als je je batterij om zeeep wilt helpen is dat de uitgelezen manier.[/QUOTE\]
Dit doe ik dus niet.
Laptop is aangeschaft voor school en niet zo zeer voor thuis gebruik, uiteraard wel is even voor thuisgebruik maar niet standaard. Opladen is dus ook maar een uur of 2 tot hij vol is om en vervolgens weer net als de rest van mijn boeken in mijn tas te stoppen en mee te nemen naar school.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan