HELP! Server opzetten Serv-U

Status
Niet open voor verdere reacties.

FerdiV

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2006
Ok ik heb met Serv-U een server proberen op te zetten op port 21. Intern kan ik erop komen, extern lukt het niet :(

Extern doen we het gewoon met me externe IP, dus niet de lokale en met :21 erachter zoals bij lokaal.

Wat is er mis? Het lijkt erop dat er geen verbinding mee gemaakt kan worden, ik denk dat het aan de router ligt.

Wat kan ik doen?

Wat kunnen de fouten zijn?

Hallo

Je moet idd je router zo instellen dat poort 21 open staat voor binnenkomenden verbindingen. Dus deze forwarden naar het ip adres van de pc waarop je Serv-U hebt draaien.

Groetjes Erik Rothuis.

Hallo

Je moet idd je router zo instellen dat poort 21 open staat voor binnenkomenden verbindingen. Dus deze forwarden naar het ip adres van de pc waarop je Serv-U hebt draaien.

Groetjes Erik Rothuis.

Ok en moet ik dan me lokale IP of me externe ip van buitenaf nemen?

En nog 1 ding, moet ik de map waar je naartoe gaat als je ingelogd bent als shared zetten in windows of niet?

Je forward naar het locale ip adres van de pc waarop je Surv-U hebt draaien. En de dir waar je je bestanden hebt staan hoeft niet gedeeld te worden.

Groetjes Erik Rothuis

Mmm raar het lukt nu nog steeds niet :(

Wat wel raar is is als hij het adres intypt: ftp://<ip>:21 dan valt :21 weg na enter.

Ik heb geforward naar me lokale ip zonder :21 erachter, dit is toch gewoon goed?

Laatst bewerkt:
Dat is normaal want als je in je brouwser intyped ftp:// dan weet die al dat die op poort 21 moet kijken. Probeer het eens met een ftp programma, dit omdat de brouwser een pasieve verbinding probeerd te maken. En test het vanaf een andere internet aansluiting.

Groetjes Erik Rothuis

Ja ik test vanaf een totaal andere verbinding en ik heb een statische ip btw... wilde ik nog even zeggen. Ik ga nu met progje proberen (naja de gozer die het extern probeert).

Het werkt dus wel maar adviseer je ip adres hier in het forum weg te halen

Zie dat je de weg naar mij ook al gevonden had hihi

Groetjes Erik Rothuis

Laatst bewerkt:
'unable to connect'

Lukt weer niet :(

Wat kan ik nog controleren?

Ik krijg van je gewoon het inlog scherm hoor.

Is er iemand die me op msn zou kunnen helpen? Om te kijken of het aan mij ligt of aan die gozer die er probeert op te komen...

'unable to connect'

Lukt weer niet :(

Wat kan ik nog controleren?

op de site in mijn sig kan je ook testen doen met je ftp server, ook via een site die van buitenaf verbinding met je ftp maakt

Lol jij spamt hier overal Jheroen.

Maaruh het probleem is opgelost :) door Roto/Erik, hartelijk bedankt :)

Ik moest iets in me router aanpassen bij Rule Summary, ^^ mssn help ik andere zo

FerdiV

Laatst bewerkt:
Lol jij spamt hier overal Jheroen.

Maaruh het probleem is opgelost :) door Roto/Erik, hartelijk bedankt :)

Ik moest iets in me router aanpassen bij Rule Summary, ^^ mssn help ik andere zo

FerdiV

:o

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan