Help services zijn uitgeschakeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.

RHPJS

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 apr 2008
Help: services!

Beste leden,

Ik heb laatst Windows 2000 op 64 MB RAM geïnstalleerd, waarna ik wat services heb uitgeschakeld of op handmatig heb gezet, maar toen ik hem daarna opnieuw opstartte bleef hij na het opstart-geluid 1,5 minuut hangen, maar vervolgens in 4 seconden Menu Start, Bureaublad en Bureaublad iconen heeft geladen.
Ik dacht bij mezelf dat het de service Windows Management Instrumentation was, dus ik naar services, eigenschappen van die service op hem i.p.v. op handmatig op automatisch te zetten, krijg ik dat Eigenschappen-scherm niet te zien.
Ook als ik Windows Media Player laad krijg ik de melding: Onvoldoende geheugen beschikbaar. Kan de bewerking niet uitvoeren. (normaal krijg ik dat dus niet!)
En als ik Windows Media Player wil laden in IE of FF (bijvoorbeeld www.startpagina.nl/startpaginaradio ), krijg ik de volgende melding: Can not create DirectShow Player.

Mijn vraag is: hoe dit opte lossen (of het eigenschappen venster van services te krijgen, zonder te hoeven formatteren.
Ik heb al gedacht om C:\ te door tweeën te delen en dan daar Windows 2000 Pro opnieuw op te installeren en dan bestanden (en installaties! > weet nog niet hoe dat zo...) over te zetten.

Iemand een oplossing?

Alvast heel erg bedankt!

JS

Laatst bewerkt:
Probeer optestarten in de veiligemodes en alles services weer aantezetten.

Je moet zonder dat je weet wat een service doet. Deze nooit uitzetten

Probeer optestarten in de veiligemodes en alles services weer aantezetten.

Je moet zonder dat je weet wat een service doet. Deze nooit uitzetten

Bedankt voor de tip, ga het nu proberen.

PS: Klinkt misschien raar, maar die heb ik niet uitgezet, misschien dat een ander die service kan beïnvloeden?

Ben er inmiddels ook achter dat ik links in berichten zoals deze niet kan opnenen.

Edit: Ben inmiddels in veilige modus geweest, maar daar kan ik ook op Eigenschappen klikken wat ik wil, komt niks....
PS: Zoveel mogelijke services aanzetten nog niet geprobeerd, ga het nu proberen.

EDIT2: Heb zoveel mogelijk aan gezet. Maar over het algemeen krijg ik toch de volgende foutmelding: Fout: 1038 Kan een afhankelijkheids-, groepsservice niet starten.

Het zal waarschijnlijk geen effect hebben gehad, want hetgeen dat ik heb gestart kan ik niet op automatisch zetten.

Laatst bewerkt:
Ik heb toch weer besloten om te gaan formatteren, had ik niet gedacht dat er een andere oplossing zou zijn.
Nou is het echter zo dat ik internet heb afgezocht op alle functies van services en welke ik absoluut niet kan uitschakelen bij mij werkzaamheden.
Dat is me niet gelukt, iemand anders die een lijst heeft of iig services die ik niet mag en kan uitschakelen voor bepaalde dingen die ik op de computer doe?

Edit: Dit zijn toch de meeste dingen die ik doe/wil dat ze doen.
Functie (service, volgens mij):

Internet (DHPC Client, of Server)
Netwerk (Server, of DHPC Client)
Automatische Updates (Automatische Updates, Intelligente Achtergrondservice, ... Logon)
Windows Media Player, Java etc.. (???)

Dingen zoals Logicial Disk Manager enzo, hoef ik niet.

Laatst bewerkt:
Hallo forum-leden,

Ik wil niets opdringen, maar aangezien de vorige vraag niet beantwoord is, heb ik hier nog een volgende vraag:
Welke van de onderstaande services zij overbodig?

(Klikbaar)

EDIT: Uiteraard ook services die er niet bij staan, maar die volgens jou er wel bij moet staan zijn welkom!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan