ShortFuseNL
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 11 jun 2013
Ik heb een probleem waarvan ik niet zeker weet waar het aan ligt.
Na zo vaak op google gezocht te hebben en vervolgens wanhopig op te moeten geven door gebrek aan informatie/duidelijkheid, wil ik het nu hier proberen.
Hier zullen toch wel wijze en slimme mensen zijn die weten wat het probleem is en hoe ik het kan oplossen?
Mijn probleem is als volgt:
Bij verschillende spellen crashed na enige tijd spelen het spel vanzelf en meestal heeft de error message iets te maken met "out of memory!".
Na wat googlen denk ik dat het licht aan een Vram of pagefile probleem of misschien een algemeen ram probleem met geheugen allocaties.
Het aparte is dat veel spellen het wel doen, en nooit out of memory crashes hebben:
Civ5, Warframe, Diablo III, F1 2012, World of Tanks.
Bij de spellen hier onder crashed het spel na soms 45 min, soms na 2-5 min ingame, kan verschillend zijn maar crashen doet het heel vaak of altijd:
Battlefield 3, APB Reloaded, Star Trek Online (na laatste update), Planetside.
Lagere videosettings werken sommige spellen net iets langer (Waarschijnlijk omdat geheugen dan minder snel vol loopt), maar de spellen die wel werken kan ik eindeloos spelen op hoge settings.
Iemand enig idee? Iemand met dezelfde problemen?
Want het vreemde is dus dat sommige spellen er helemaal geen last van hebben en andere gewoon crashen, terwijl de error dus aangeeft dat er een probleem is met een onderdeel van het systeem(geheugen).
Ik heb een dxdiag.txt toegevoegd van een crash bij het spel APB Reloaded.
Daar staat al mijn specs in.
Relevante specs zijn volgens mij:
Na zo vaak op google gezocht te hebben en vervolgens wanhopig op te moeten geven door gebrek aan informatie/duidelijkheid, wil ik het nu hier proberen.
Hier zullen toch wel wijze en slimme mensen zijn die weten wat het probleem is en hoe ik het kan oplossen?

Mijn probleem is als volgt:
Bij verschillende spellen crashed na enige tijd spelen het spel vanzelf en meestal heeft de error message iets te maken met "out of memory!".
Na wat googlen denk ik dat het licht aan een Vram of pagefile probleem of misschien een algemeen ram probleem met geheugen allocaties.
Het aparte is dat veel spellen het wel doen, en nooit out of memory crashes hebben:
Civ5, Warframe, Diablo III, F1 2012, World of Tanks.
Bij de spellen hier onder crashed het spel na soms 45 min, soms na 2-5 min ingame, kan verschillend zijn maar crashen doet het heel vaak of altijd:
Battlefield 3, APB Reloaded, Star Trek Online (na laatste update), Planetside.
Lagere videosettings werken sommige spellen net iets langer (Waarschijnlijk omdat geheugen dan minder snel vol loopt), maar de spellen die wel werken kan ik eindeloos spelen op hoge settings.
Iemand enig idee? Iemand met dezelfde problemen?
Want het vreemde is dus dat sommige spellen er helemaal geen last van hebben en andere gewoon crashen, terwijl de error dus aangeeft dat er een probleem is met een onderdeel van het systeem(geheugen).
Ik heb een dxdiag.txt toegevoegd van een crash bij het spel APB Reloaded.
Daar staat al mijn specs in.
Relevante specs zijn volgens mij:
Operating System: Windows 8 Pro 32-bit
System Model: P5K
BIOS: BIOS Date: 05/24/07 17:48:01 Ver: 08.00.12
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E6850 @ 3.00GHz (2 CPUs), ~3.0GHz
Memory: 4096MB RAM
Available OS Memory: 3328MB RAM
Page File: 1328MB used, 2384MB available
DirectX Version: DirectX 11
DxDiag Version: 6.02.9200.16384 32bit Unicode
Card name: ATI Radeon HD 4800 Series
Manufacturer: Advanced Micro Devices, Inc.
Chip type: ATI display adapter (0x9440)
DAC type: Internal DAC(400MHz)
System Model: P5K
BIOS: BIOS Date: 05/24/07 17:48:01 Ver: 08.00.12
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E6850 @ 3.00GHz (2 CPUs), ~3.0GHz
Memory: 4096MB RAM
Available OS Memory: 3328MB RAM
Page File: 1328MB used, 2384MB available
DirectX Version: DirectX 11
DxDiag Version: 6.02.9200.16384 32bit Unicode
Card name: ATI Radeon HD 4800 Series
Manufacturer: Advanced Micro Devices, Inc.
Chip type: ATI display adapter (0x9440)
DAC type: Internal DAC(400MHz)