help spam

Status
Niet open voor verdere reacties.

djoeke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 jun 2001
hallo allemaal

ik heb een vraag sins kort heb ik een tweede e-mail adress en ik krijg nu zo veel spams binnen als ik 1a2 dagen niet mijn outlook heb na gekeken krijg ik zo`n 30 a 40 spams binnen wat kan ik hier het beste aan doen

al vast bedankt

Het is tegenwoordig heel moeilijk om je te wapenen tegen spammers. Afzender blokkeren haalt meestal niets uit, aangezien spammers telkens met andere emailadressen werken.
Wat je zeker nooit mag doen (bij spammers die je absoluut niet kent), om je zogezegd uit te schrijven van hun mailinglijst, want als je dat dan doet, weten ze dat je emailadres nog actief is, met alle gevolgen vandien en eenmaal je emailadres in mailinglijsten van spammers terechtgekomen is, ga je er toch altijd mee te maken blijven hebben, aangezien deze lijsten regelmatig worden doorverkocht.
Spam is een probleem van deze tijd en het wordt altijd erger en agressiever.

Laatst bewerkt:
[edit] dubbelpost wegens vastloper iexplorer [/edit]

Laatst bewerkt:
Ik noem nu op wat ik zelf heb gedaan:
  • Maak een nieuw mailadres aan voor de te ontvangen mail van kennisen/vrienden/collega's.
    (Wellicht kun je het oude adres behouden voor registraties waarvoor je verplicht bent een bepaald mailadres te hebben.(sommige registraties eisen een betaalde/provider mailadres))
  • Maak een alias aan bij je provider voor registraties om dezelfde reden als hierboven.
  • Zet nergens open en bloot je mailadres op internet.
  • Moet je tóch ergens een mailadres invullen terwijl je weet dat je in de toekomst geen verdere mail meer nodig zult hebben bij het te registeren account?
    Maak dan een een tijdelijke mailadres aan bij <s>www.jettable.org</s> www.jetable.org of www.spammotel.com om t voorkomen dat er mensen geld gaan verdienen aan jouw mailadres.
  • Installleer een spamfilter.
  • Gebruik nooit de optie "klik hier om deze mail in het vervolg niet meer te ontvangen", "ik wil mij afmelden voor deze dienst" of iets soortgelijks.
  • Geef je echte mail alleen aan contacten, voor overige dingen zoals registratie gebruik dan je alias/jettable of spammotel adres.
  • vergeet ik iets?

Laatst bewerkt:
Ik heb sinds kort IHateSpam geinstalleerd. Dat wordt gewoon geintegreerd met outlook en wanneer de berichten binnenkomen haalt hij de spam eruit. Alles wat overgeslagen wordt kun je als spam aanduiden zodat het de volgende keer automatisch verdwijnd.
Ik ben erg in ieder geval erg tevreden over.

Geplaatst door @temptation
Ik vergat wat...
altijd leuk om de SPAM ff aan te melden bij www.spamvrij.nl om zo de database wat scherp te houden.:evil:
Vergeet er dan niet bij te zeggen dat het bij spamvrij.nl om nederlands spam gaat, niet om internationale spam. Dat voorkomt teleurstelling.

oke bedank alemaal het is weeeeeeeerrrrr gelukt

bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan