Help: spellen sluiten zomaar af!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansenmol

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2009
Hoi,

Ik heb sinds een paar weken mijn nieuwe computer binnen en eigenlijk deed alles het prima.. maar de laatste tijd krijg ik als ik een spel wil spelen loopt hij na ongeveer 10 minuten vast.. en krijg ik een boodschap dat het spel niet meer werkt :confused:

"Het spel CRYSIS(R) werkt niet meer"

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: APPCRASH
Naam van de toepassing: Crysis.exe
Versie van toepassing: 1.1.1.687
Tijdstempel van toepassing: 48a7e631
Naam van foutmodule: CryRenderD3D10.dll
Versie van foutmodule: 1.1.1.687
Tijdstempel van foutmodule: 48a7e4ee
Uitzonderingscode: c0000005
Uitzonderingsmarge: 00018dfe
Versie van besturingssysteem: 6.0.6000.2.0.0.256.1
Landinstelling-id: 1043
Aanvullende informatie 1: 92ff
Aanvullende informatie 2: 625816c3bc3c1a6dfd986ccede2e0f4d
Aanvullende informatie 3: 727c
Aanvullende informatie 4: 38f66d09a64516f57dd097c251db2cfa

Ik heb dit er maar bij gezet voor het geval het kan helpen..
Dit is overigens mijn systeem:

Processor: AMD Phenom II X4 955 BE
RAM: Corsair 2x2GB
Videokaart: nVidia GTX275 896Mb
Voeding: CoolerMaster Xtreme 500W
Besturingssysteem: Windows Vista Ultimate 32-bit
Harde schijf: Western Digital Caviar Black 640GB

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen/voorkomen? Alle hulp is welkom! :D

Hansenmol

Je hebt wel rare dingen gedaan met die pc.

Ik had je:
1. Vista of Windows 7 64 bit aangeraden. Je draait nu 32 bit, zodat je niet heel je geheugen kan gebruiken

2. In je samenstellingsdraadje had ik je goede voedingen geadviseerd, maar je hebt uiteindelijk een vrij zwakke voeding gekocht.

3. Ik had je die kast in 1e instantie aangeraden incl extra fan. Die heb je later toch eruit gehaald. (dat heb ik alleen zelf ook niet gezien :confused:)

Het probleem zou dus aan de koeling kunnen liggen. Dan moet je even de temperatuur van de onderdelen in de gaten houden. Extra fan is altijd nog bij te kopen. (das niet zo'n probleem)

Maar goed: heb je het alleen bij crysis? Dan zou ik eerder het spel de schuld geven...
Of een virus of iets dergelijks. Of je hebt iets geupdated wat het probleem veroorzaakt. Bijv DirectX.

Ben benieuwd of de pc de komende dagen met de warmte vaker gaat uitvallen. Dan is de kans nog groter dat het de warmte is.

Bedankt voor de reactie :P

De windows heb ik van mijn oom gekregen.. hij had helaas geen 64-bit versies.. maar oke.. de spellen werken prima met 3,25GB dus dat is het probleem niet ;)

De voeding is idd aan de lage kant.. maar wegens problemen met 4launch moest ik een andere voeding kiezen dan ik eerder had uitgekozen, en hebben ze me deze aangeraden.

Ik zou even kunnen kijken of het aan de warmte ligt.. hadden jullie daar geen programmaatje voor? :) Overigens is hij nog nooit uitgevallen door de warmte.. en als ik er aan voel is hij niet eens zo heel warm.. :S

Het zou idd aan directX kunnen liggen; die heb ik laatst geüpdate. Weet je wat ik dan hieraan kan doen? :)

Hansenmol

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan