Help!! SQL database kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Breevaart

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2000
Hallo,

Ik heb een database (in sq. 7.0) b.v. "salaris" en daar heb ik een backup van gemaakt.

Nu is er een adm. verwijderd uit die database maar er is ondertussen wel doorgewerkt dus ik heb de database (dusvoor verwijdering van de adm. ) teruggezet vanaf een tape naar een aparte plaats en deze databasenaam gewijzigd in b.v. "lonen".

Nu zie ik via enterprise manager een map met databases maar daar staat "lonen" nog niet bij.

Kan ik nu d.m.v. "attach database" deze kopie ook in deze map krijgen??

Ik zie dat je een andere naam op kunt geven maar hij ziet ook wat de originele naam en logfile zijn.

Moet ik deze veranderen of laat hij de meest recente database ongemoeid?

Ik wil natuurlijk mijn database "salaris" behouden!!!

Alvast bedankt

Via de importwizard kun je die database importeren naar een nieuwe database binnen sql.

Hallo Tiborv,

Kun jij in stappen aangeven hoe dat dan werkt?

Alvast bedankt!

Poeh, moet ik het hier even installeren, want ik ben ff niet @ work :p even geduld dus...

Ik heb de standaard database Northwind als testdatabase gebruikt.

Via de wizard backup heb ik een backup gemaakt en deze op harde schijf geplaatst. (bestandsnaam backup op D:)

In Enterprise manager maak ik een nieuwe database met de naam NW

Ik ga in enterprise manager naar de DB NW > Tables
Dan naar Tools > Restore backup

Daar kies ik ervoor de backups te tonen van North
wind
1.jpg

Bij het tabblad options even aanvinken dat e.e.a. geforceerd moet worden
2.jpg

Runnen en klaar.

Hallo Tiborv,

Bedankt voor alle moeite!

Ik heb gekozen voor een mengsel van oplossingen.

Ik heb de oudere database met dezelfde naam als de meest recente database (=salaris) op een andere plaats gezet op de schijf en vervolgens gekozen voor attach as en verwezen naar die oudere database maar wel met de naam salaris2 zodat die niet hetzelfde was als de recente database.
Vervolgens heb ik via de salarissoftware gekozen voor restore administratie en daar verwezen naar salaris2.

En....... gelukt!!!!

Nogmaals bedankt voor je hulp.

Wim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan