Help systeemherstel

Status
Niet open voor verdere reacties.

dolfijn

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2000
ik heb mijn register opgeruimd maar nu kan ik geen enkel programma meer openen. herkent geen .exe
Fout geggaan dus. Van reg cleaner kan ik de backup niet terugzetten omdat het programma niet te openen is. Waar vind ik een oplossing.Systeem herstel kan ik dus ook niet openen.

alvast bedankt

ans

Kun je opstarten in de veilige modus.
F8 bij het opstarten, zo ja dan kun je kiezen
voor laatst bekende werkende configuratie.

Ik ben nu in de veilig modus,
Waar kan ik dan het systeemherstel vinden?

Lees even goed wat puppie zegt.
In de veilige modus kun je op verschillende manieren werken.
1 daarvan is: kiezen voor de laatst goed werkende configuratie.

Wat je ook kunt doen:
Kies voor veilige modus met opdrachtprompt.
Achter die knipperende prompt typ je in:
cd c:\windows\system32\restore\rstrui.exe

Nu zit je ook in systeem herstel en als je geluk hebt :) kun je terugkomen in Windows maar ik heb er een hard hoofd in.

Of exe-fix even proberen.

Klik met de rechtermuisknop op de volgende link, kies "Doel opslaan als" en kies als locatie je bureaublad.

Deze link: http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/exefix.reg

Dubbelklik vervolgens op dat bestandje dat op je bureaublad is geplaatst en ga ermee akkoord dat het aan je register wordt toegevoegd.
Start daarna de pc opnieuw op en kijk of de exe-bestanden weer werken.

Fantastisch

Heel erg bedankt voor de hulp.

laatste optie heb ik gedaan .
Opgeslagen in gedeelde documenten op mijn andere pc.
Dubbel klik en voilà'

:thumb: groetjes van Ans

Dat is handig. De vorige die ik had werkte niet meer.
Heb je dus even mooi voor me gecontroleerd :)

Bedankt voor de link Buffy!

Ik heb een zelfde soort probleem.
Bij mij werken allen koppelingen naar de programma's niet meer (snelkoppelingen op bureaublad en koppelingen van start>programma's ook niet. Behalve internet en outlokk express)
Ook kan ik geen systeemherstel doen (ook niet met de beschreven methodes)
Als ik een programma wil openen dubbelklik ik op het icoontje (allemaal hetzelfde icoontje !) en komt de vraag of ik het bijbehorende programma op internet wil zoeken of uit een lijst wil selecteren. Kies ik "uit een lijst selecteren" dan kan ik de meeste programma's gewoon starten en werken ze goed wil ik even later hetzelfde programma weer starten dan weer het hele ritueel.
Er is waarschijnlijk iets met m'n register, maar weet niet hoe ik dit kan herstellen omdat systeemherstel niet werkt (krijg ook de vraag of ik het bijbehorende programma op internet wil zoeken of uit een lijst wil selecteren) en daarna de melding dat ik de mapopties moet herstellen --> dat gedaan, maar werkt nog steeds niet.
HELP !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan