HELP: tv op pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

markehvdm

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2008
ik heb een philips 32 PFL5403D/12 via HDMI > DVI aangesloten op mijn pc (nVidia GeForce 7600GT)
ik heb de hertz en resolutie goed ingesteld, ik heb mn oude beeldscherm en de tv nu aangesloten (ingesteld op klonen), maar als ik heb opstart krijg ik wel mijn bios enzo te zien (windows xp) maar bij het inlogscherm krijg ik zwart beeld (beide schermen)
dus ik probeer het door de tv eraf te koppelen, maar nu heb ik hetzelfde ook als ik alleen mn beeldscherm aansluit

hoe krijg ik dit opgelost ?

ik weet dat er al veel van deze vragen zijn gesteld, maar ik kan het antwoord niet vinden...

Mischien domme vraag...
Maar heb je ook ingelogd?:P Bij het aanmelden zijn de overige beelden namelijk zwart:P

Mischien domme vraag...
Maar heb je ook ingelogd?:P Bij het aanmelden zijn de overige beelden namelijk zwart:P

Eeerm dat ligt eraan. Bij ons op het werk werken we bijna allemaal met 2 schermen. En bij het inloggen staat er op het 2e scherm gewoon een standaard effen blauwe achtergrond. [edit]In ieder geval bij de pc's met een uitgerekt bureaublad, maar bij de vergaderpc's met een beamer krijgen we ook bij inloggen een gekloont scherm.[/edit]

Maar weer on topic. Dat jij je bios krijgt is mooi. Dan werkt je scherm in ieder geval.
Verder staat je scherm in Windows waarschijnlijk uitgeschakeld. Bij een laptop heb je daar meestal een FN + F4 of FN + F5 voor. Bij een pc moet je meestal gaan kijken bij de geavanceerde beeldscherm instellingen.
LET OP die instellingen kun je soms ook via een systray icoon doen. Mijn ervaring met zo'n icoon is wisselend. Ik heb meegemaakt dat je dat icoontje juist niet moest gebruiken. Maar ook dat ik dat icoon juist wel moest gebruiken. Tjah blijven rare dingen die pc's.

Laatst bewerkt:
bedankt voor het meedenken en de reactie
maar die instellingen, hoe kom ik daar als ik geen beeld heb?

en met zwart beeld bedoelde ik dat ik de melding 'no signal' krijg

Op zich zou het hoofdscherm altijd beeld moeten hebben.

Is er misschien nog een aansluiting waarop je de monitor kunt aansluiten? Mogelijk dat er wat verwisseld is.

Anders start de pc eens op in de veilige modus. Dit doe je door F8 ingedrukt te houden terwijl de pc opstart (dus nog voordat je het Windows XP inlaadscherm krijgt). Je krijgt dan een menu waarbij je kunt kiezen voor de veilige modus.

het probleem is opgelost !

ik heb in de kast nog een andere kabel gevonden (weet niet precies hoe het heet, maar met een gele aansluiting) en die heb ik eraan gedaan.
ik had nu een klein zwart-wit scherm, maar in ieder geval beeld

toen heb ik de driver van mn videokaart geupdate en het probleem was opgelost
heb nu mooi beeld :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan