Help: User Profile Service verhindert het aanmelden, al veel opties geprobeerd...

Status
Niet open voor verdere reacties.

CaitlinS

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2015
Help! Ik begin al lichtelijk wanhopig te worden :o

Wij hebben hier thuis een windows Vista laptop waarop ik jaren heb gewerkt, maw; zo'n beetje al mijn documenten, foto's, werken staan daarop.
Pas geleden een nieuwe laptop en PC gekocht, en was gisteren van plan alle bestanden over te zetten maar je raad het al.. precies gisteren kan ik mij niet meer aanmelden op de laptop..

Hij geeft de melding 'User profile service verhindert het aanmelden'. Ik heb al een aantal opties gezocht op internet en geprobeerd, maar zonder resultaat..
Dit heb ik al geprobeerd:

- In de veilige modus opstarten en een systeemherstel uitvoeren. Helaas zie ik maar 1 datum daar en die is van gisteren 10.15 en daarbij staat 'Gepland'. Ik had gisteren om 09.15 al dit probleem..
- In de veilige modus opstarten en vanuit daar een nieuw profiel maken en het gebruikersprofiel kopiëren. Het menu met het gebruikersprofiel kopiëren naar heb ik gevonden, maar om het te kopiëren moet ik eerst een nieuw account maken (er staat maar 1 account op die laptop). Dit lukt mij echter niet, ik kan niet op 'Account beheren' klikken om een nieuw account te maken. Alles waar zo'n soort schild voor staat kan ik niet aanklikken, waaronder 'accounts beheren'.

Kan het werken om 'het gebruikersprofiel kopiëren naar' uit te voeren naar een externe harde schijf? Het gaat mij er namelijk echt om dat ik al mijn bestanden terug krijg.. Het oude profiel hoeft voor mij niet perse weer werkend te worden, dus dat ik daar weer op kan aanmelden, maar dat zou wel ontzettend fijn zijn. Maar het allerbelangrijkste is echt om bij mijn bestanden te komen!

Durf dus niet zo goed zelf te gaan lopen prutsen..

Wie o wie kan mij helpen? :confused:

Als je je gebruikersprofiel naar een externe HDD kunt kopiëren dan zit daar idd ook je map Mijn Documenten bij dus dan kun je weer bij je bestanden.

Groeten Marcel

Oh dat klinkt goed!
Domme vraag misschien maar dan dus ook alle andere mappen met bestanden?

En is er een manier om wel een werkend (desnoods een nieuw) profiel te krijgen op die laptop? Hij werkte namelijk verder nog echt prima dus goed geschikt voor andere mensen hier thuis..

Schiet me ineens een mogelijke oplossing te binnen:

Kun je vanuit veilige modus wel bij je services komen door WinKey+R te typen en vervolgens services.msc te typen?
Zoek hier dan de service User Profile Service op en zet deze op Automatisch.
Remote Procedure Call (RPC) moet ook op Automatisch staan.
Herstart je pc en kijk of je je nu wel aan kunt melden.

Rh3xMmm.png
e1YppVY.png

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
De onderstaande mappen zitten trouwens in je user profile:
Bureaublad
Contactpersonen
Downloads
Favorieten
Koppelingen
Mijn afbeeldingen
Mijn documenten
Mijn muziek
Mijn video's
Opgeslagen spellen
Zoekopdrachten

En nog een flink aantal maar die zijn verborgen

Groeten Marcel

Hallo Marcel,

Waar moet ik de WinKey+r intypen? Bij zoekopdracht starten? Zoja; dat werkt niet

WinKey is de toets op je toetsenbord waar dat Windows vlaggetje op staat.
spYmVoe.jpg

Hou deze ingedrukt en druk dan 1 keer op de R.
Er opent zich een venstertje waar je wat in kunt typen, type hier services.msc en druk op OK.
Zoek hier dan de service User Profile Service op en zet deze op Automatisch.
Remote Procedure Call (RPC) moet ook op Automatisch staan.
Herstart je pc en kijk of je je nu wel aan kunt melden.

Groeten Marcel

Ah weer wat geleerd!

Ik heb het gevonden maar beide stonden al op automatisch.. Haalt het dan iets uit als ik hem alsnog opnieuw opstart?

Bij die User profile service en dan afhankelijkheden staat dat hij afhankelijk is van die remote procedure Call, maar ook van application information..
Als ik die application information open staat daar Handmating. Moet ik die misschien op automatisch zetten?

Laatst bewerkt door een moderator:
Kwaad kan het in ieder geval niet om die laatste ook op auto te zetten.
Jammer dat de door mij genoemde al op automatisch stonden.
Anders was dat misschien de oplossing geweest.

Groeten Marcel

Hij is lang bezig geweest met kopiëren maar ik heb al mijn bestanden! *opgelucht*

Nu nog een oplossing vinden om weer te kunnen aanmelden op de laptop.. Daar kan ik nog steeds niet op inloggen helaas

Laptop opnieuw schoon installeren is de makkelijkste oplossing denk ik.
Is ie gelijk weer lekker schoon en snel.

Groeten Marcel

Snel en schoon klinkt goed! Hoe kan ik dat het beste/makkelijkste doen?

Als je een Windows DVD of een restore DVD hebt kun je deze er in doen en je laptop opnieuw opstarten.
Heb je WXP, W7 of W8 ?

Groeten Marcel

Pfoe ik denk niet dat ik die (nog) heb.. Laptop is inmiddels al een redelijk oudje. Als ik dat nog heb zou ik heel goed moeten zoeken, maar ben bang van niet.

Het is een Windows Vista

Hmm ik heb al meerdere sites bezocht om de laptop opnieuw te installeren zonder DVD maar kom er niet uit :(

Enige waar ik in kan komen is die veilige modus maar de recovery-procedure van deze site krijg ik ook niet voor elkaar:
https://www.schoonepc.nl/stappenplan.html#3

Iemand ideeën?

Misschien ken je iemand met een W Vista DVD die je kan lenen.
De activatie code staat als het goed is op de onderkant van je laptop.

Groeten Marcel

Ik kwam nog iets tegen op internet en dat heb ik geprobeerd via de veilige modus uit te voeren en warempel: het werkt!
Zit nu dus weer in de laptop en alle bestanden staan er ook nog ( ook al had ik die al )

Aangezien ik de bestanden nu toch al extern heb ga ik aan de slag om de laptop lekker op te schonen, kijken of ik hem wat sneller krijg!

In elk geval bedankt voor je hulp Marcel!

Ik kwam nog iets tegen op internet en dat heb ik geprobeerd via de veilige modus uit te voeren en warempel: het werkt!
Mogen we even weten wat dat was? Dan hebben andere gebruikers met hetzelfde probleem er ook wat aan. :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan