HELP van 98 naar xp pc start niet meer op....

Status
Niet open voor verdere reacties.

ricardow89

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2008
beste allemaal

ik heb een laptop via marktplaats gekocht daat stond windows 98 op. ik wou xp erop zetten heb ik gedaan cd erin key in gevult en na 2 uur instaleren ongeveer , zei hij neem cd uit en klik op finish en dat heb ik gedaan toen starte hij automatich weer op maar kwam niet eens bij het laad scherm .... ik krijg nou iedere keer zwart beel met witte letters : windows normaal opstarten ... en als ik daarop klik gaat hij meteen uit en start tiej weer op en doet het zelfde ik kom nou me pc niet een meer in!! help heeft iemand een oplossing..

hoop dat jullie me kunnen helpe

alvast bedankt

ricardo

Een laptop met 98 er op en na 2 uur installeren zei hij ........................

Ik vrees hier toch dat de configuratie van de laptop niet helemaal geschikt is voor XP

maar hoe zou ik er voor kunne zorge dat ik weer gewoon me pc in kan dan ?

Ik neem aan dat als je een PC of Laptop koopt, dat je dan alle programma's + besturing er bij krijgt. Anders zou ik zo'n koop niet aangaan.
Zo iets zou ik eerst even uitzoeken, voordat je een koop aan gaat en later geen problemen krijgt.

Dus pak de originele Windows 98 CD er even bij zou ik zeggen.

ja dan heb ik een probleem die heb ik dus niet :( zou het niet op een andere manier kunne ?

iedergeval bedankt voor je advies :D

Meldt eerst eens jouw systeemconfiguratie, zodat we niet te snelle beslissingen gaan nemen.

ik heb niet egt heel erg veel verstand van computers

en heb nu ook geen idee waar je het over heb :P

sorry hoe kan ik weten welke ik heb ?

grtz

ricardow (jimmy)

Die laptop heeft toch wel een merk en typenummer, dat zal er best opstaan.

En eh... weet je niet wat je gekocht hebt dan?:o

fcc id:l4pk3100cx13 made in taiwan

model: 3300c
notebookcomputer

s/n n3000e3000580

model no :3001s

dit leek me wel een beetje belangrijk is dit wat je bedoelt ?

grtz ricardow (jimmy)

bedankt voor de hulp iedergeval

Je geeft heel veel info, maar nog steeds geen antwoord op de vraag van welk merk die laptop is!

Dus als dit klopt: Intel Prozessor 433Mhz , 128MB-Ram zou ik XP hier niet op gaan zetten en lekker met 98 aan de slag blijven.

maar hoe moet ik dan 98 er op zette want kom niet verder dan me bios zoals in dat filmpje :P

Je hebt XP proberen te installeren de deze halverwege afgebroken.
Waarschijnlijk heb je een format gedaan toen je XP ging installeren, hierdoor is alles wat er op stond gewist en voor een groot gedeelte overschreven.
Het enige wat nog rest is aan een tweedehands Windows 98 zien te komen en daarna installeren en hopen dat je alle drivers nog bij elkaar kan vinden.

Je hebt XP proberen te installeren en deze halverwege afgebroken.
Waarschijnlijk heb je een format gedaan toen je XP ging installeren, hierdoor is alles wat er op stond gewist en voor een groot gedeelte overschreven.
Het enige wat nog rest is aan een tweedehands Windows 98 zien te komen en daarna installeren en hopen dat je alle drivers nog bij elkaar kan vinden.

[edit] bericht staat er 2 keer, bleef iets hangen hier [/edit]

oke bedankt dan gaan we dat maar ff probere

iedergeval heel erg bedankt voor alle reacties

grtz ricardow

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan