help , video kaart stuk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Monique_SBT_Nin

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 dec 2004
Ik krijg steeds een scherm met de tekst dat mijn video kaart problemen geeft (dat kan ik dan verzenden of niet)
vaak is dat met het spelen van een spelletje, hij slaat dan ook vast en moet opnieuw opgestart worden.
ook kan ik net nieuw gekochte spelletjes niet spelen, we hebben net need for speed underground gekocht maar is dus niet te spelen, ik krijg lelijke grijze vlakken :confused:

De kaart is een matrox milennium G550 32mb dualhead ddr (volgens een aantal een zeer goede kaart) maar hier werkt hij dus niet goed.

Ik ben dus op zoek naar een andere kaart, maar ik word er geen wijsuit!
welke moet je nu kopen?
Ik kan , nu met de december maand, niet veel uitgeven ,dus zocht ik naar een goedkope kaart.
nu kan ik er een kopen van asus 9400 special (als ik het nog goed heb) is dat wat?

Maar wat is nu een goede kaart , waar moet ik op letten?
We spelen veel spelletjes zoals : soldier of fortune, harry potter, need for speed enz.

wie kan me helpen?

alvast bedankt
:thumb:

Heb je al es de nieuwste drivers van die Matrox-kaart geinstalleerd?

En de oude driver heb je eerst verwijderd via Configuratiescherm-Software en toen de pc opnieuw opgestart en toen pas de nieuwste driver geinstalleerd?

Het kan misschien wel een mooie video kaart zijn maar volgens mij zeker niet voor games met 3D acceleratie

Key features:
Matrox G550 chip
32 MB high-speed Double Data Rate (DDR) memory
UltraSharp 360 MHz RAMDAC
Superior 2D graphics solutions
Superb image output quality
Third-generation DualHead® technology including eDualHead™ browser enhancements
DVI support
True multi-display support under the Microsoft® Windows® 2000 operating system
Explosive Windows desktop acceleration
High Quality DVD-Playback
Unified and WHQL-certified drivers
Extensive OS support including Windows® 2000, Windows XP, and Linux
Optimized for latest Intel Pentium III, Pentium 4, AMD Athlon, and AMD Duron platforms

Volgens mij is dit meer een kaartje voor 2D zoals video en DVD beeld
Een beetje goeie 3D kaart begint bij 128 of 256 MB en zeker geen 32 MB zoals deze

Een goede 3dkaart is niet te beoordelen op de hoeveelheid aanwezig geheugen. De chipset is allesbepalend. Een kaart met 64MB en een sterke chipset zal bete presteren dan een kaart met 128MB en een zwakke chipset....

Geplaatst door Paintje

Een beetje goeie 3D kaart begint bij 128 of 256 MB en zeker geen 32 MB zoals deze

Maar jij had het wel over een 3d kaart ;)

Die g550 is een 3d kaart die top was een jaar of 3-4 geleden. Nu is elke kaart van ongeveer 150 euro redelijk, daaronder alles vermijden waar LE achter staat daarboven die grens zijn 9800pro en 5900 xt aardige opties (zijn ommenabij de 200 euro)

Maar alles is mogelijk zo wijd de portemmonee strekt ;)

succes Joost

:( thx voor alle antwoorden.

Het wordt dus even doorsparen voor een goede kaart. :thumb:

Jammer dat we niet alle spelletjes kunnen spelen, maar dat komt dan wel weer.
Tegen die tijd ga ik wel uitpluizen wat een goed kaart is ;)

thx allemaal!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan