help... videokaart kapot? kun je die testen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

djeric

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2006
hallo hoe weet ik zeker dat me videokaart kapot is of dat hij voor de volel 100% in orde is???

ik heb het idee dat hij gedeeltelijk niet meer goed werkt.

ik krijg bv sims 2 niet meer geinstalleerd, en gta san andreas bv ook niet.

maar simpele spellen werken weer wel.

heb je een site of iets waar je kan testen hoe het staat met de videokaart???

ik heb:

Video kaart ATI RADEON 9600 Series Secondary (256 MB)

Moederbordnaam Asus P4S800D-X (5 PCI, 1 AGP, 4 DDR DIMM, Audio, LAN)
CPU Type Intel Pentium 4, 3000 MHz (15 x 200)

DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
OS Service Pack Service Pack 3
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition

iemand een goede sugestie om mijn ATI RADEON 9600 te testen of iets????

ik beschik niet over andere video kaarten. dus eruit halen heeft weinig zin vrees ik.

ik koop over enkele maanden een nieuwe pc, maar zit nu toch mee dat bovengenoemde niet werkt:S:S:S:S

help................

canyourunit.com

site van eagames die test je ram en videogeheugen voor een game(gewoon even gta san andreas aanklikken) en dan laten scannen

als je videokaart kapot is kun je het zien dan staat er videokaart niet aanwezig..
of videokaart te klein

+ het installeren van programma's heeft niks met de videokaart te maken. Als het goed is installeert gta iv ook op een 128 onboard, spelen zal alleen niet lukken.

Test om te kijken of je videokaart kapot is:
als je beeldscherm is aangesloten op de videokaart en hij doet het is ie niet kapot. Probeer de drivers opnieuw te installeren! :thumb:

+ het installeren van programma's heeft niks met de videokaart te maken. Als het goed is installeert gta iv ook op een 128 onboard, spelen zal alleen niet lukken.

Test om te kijken of je videokaart kapot is:
als je beeldscherm is aangesloten op de videokaart en hij doet het is ie niet kapot. Probeer de drivers opnieuw te installeren! :thumb:

gta iv word niet gespeeld met die kaart zoizo niet :D dus laat het hem testen met die site :D hij wordt er zoizo niet slechter van(en hij vroeg er zelfs om )

uniblue driverscanner voor de nieuwste drivers

gta iv word niet gespeeld met die kaart zoizo niet :D dus laat het hem testen met die site :D hij wordt er zoizo niet slechter van(en hij vroeg er zelfs om )

uniblue driverscanner voor de nieuwste drivers

nee hehe ksnap ook wel dat je geen gta iv kan spelen met een 128 mb onboard..

hij vraagt niet of zijn videokaart het aan kan maar of ie ergens kan zien of zijn videokaart kapot is ja of nee. Dus als zijn monitor aangesloten is op de videokaart en hij krijgt beeld is zijn videokaart niet kapot...

Drivers van de ATI site zijn altijd het beste..

Laatst bewerkt:
Probeer de drivers opnieuw te installeren! :thumb:

ik heb problemen met bv de sims 2... het spel wordt geinstalleerd maar als ik wil spelen heeft hij problemen met direct x9.0 terwijl deze er wel op staat. (zie boven)

snap er niets van....

het gaat me niet om dat spellen enzo werken maar idd dat de video kaart 100% in orde is.... maar ok zal is kijken.

ps.s heb alle vele maanden gta op deze pc gespeeld! en weerkte perfect.

btw heb tevens alle spellen orgineel

dus jongens gta werkte wel degelijk op mijn pc.... hellaas nu ook niet meer:s

Laatst bewerkt:
En toch kan het een driver issue zijn... installeer het even opnieuw en je weet snel genoeg of het daaraan ligt.

dat is al vaak voorgesteld

idd. ga het ook wel doen hoor, alleen nu ff tukkie doen;)

maare test gedaan, is eitje om gta te kunnen spelen voor mijn pc.

dus daar licht het niet aan.

zal morgen avond ff kijken of idd driver opnieuw te instaleren helpt.

maare kan dat ook via internet mijn driver instaleren van mij videokaart?zo ja welke en hoe? (mogelijk betere driver versie dan mijn wat oudere type die ik nu bezit:p)

er zijn genoeg manieren om 10 te krijgen hoor :D maar 9.0c is de beste idd

kan kloppen.. ik gebruik zelf geen xp meer vandaar dat ik het niet precies meer weet. windows vista en 7 gebruiken 11 al geloof ik.. ;)

EDIT: direct x 11 is nog niet uit, 10 dus.. :p

Laatst bewerkt:
Hier op mijn laptop met windows 7 heb ik direct X11.. maakt toch niet uit want gamen kan ik hier toch niet mee.. ;)

Als het een softwareprobleem is misschien een systeemherstel doen naar een tijdstip dat je zeker weet dat je spellen het nog deden, desnoods kun je een 3dmark draaien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan