help virus !!

Status
Niet open voor verdere reacties.

gamsie

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2003
Mijn systeem: pentium 2, 2oo Mhz,128 mb,6 Gb, avg-virusscanner.
Ik kreeg de melding dat ik geinfecteerd was en dat dit niet gerepareerd kon worden.. Toen heb ik via housecallsite online laten scannen en ik kreeg het volgende resultaat:

BKDR_IRCSY.A in :C:\WINDOWS\SYSTEM\SysMap.exe en
in :C:\WINDOWS|SYSTEM\SysMap.dll

ADW_RULEDOR.C in: C:\WINDOWS\SYSTEM\ClrSchP012.exe en in:
C:\Program Files|ClearSeartch|Loader.exe

JS_APPACTXCOMP.A in: C:\WINDOWS|Temporary Internet Files|Content.IE5|CP5QFBZO\euro100[1]htm

Deze geinfecteerde bestanden kunnen niet hersteld worden omdat ze in gebruik zijn.

Wie weet hier de oplossing voor? Alvast bedankt. gamsie

Gewoon de stap herhalen in veilige modus, dan lukt het wel

bedankt voor de tip, maar het is me niet gelukt.

In de veilige modus kan ik geen verbinding maken met het internet (housecall).
Mijn eigen virusscanner AVG herkende nu geen virus meer, dus ik dacht hem kwijt te zijn, maar toen ik daarna nogmaals de scan via internet deed, bleken ze alle nog aanwezig, snik,

gamsie

Scan met je eigen AntiVirus in veilige modus. Bij het opstarten van je pc meteen op F8 achter elkaar blijven drukken, vervolgens krijg je een menu op je scherm en daar kan je kiezen voor veilige modus. (ziet er wel raar uit, grote iconen en zo)

JS_APPACTXCOMP.A in: C:\WINDOWS|Temporary Internet Files|Content.IE5|CP5QFBZO\euro100[1]htm

Deze kan je gewoon verwijderen in veilige modes, zorg wel dat je verborgen mappen zichtbaar maakt.

Ga naar mapopties plaats een vinkje bij Verborgen mappen en bestanden weergeven.

De map temp internet file's kan je helemaal leegmaken ook de map temp kan je leeghalen.

voor die andere moet ik ff zoeken.

groetjes speedtouch

Hoi Gezina

ook een beetje van slag na dat bericht,
Hij kan met z'n eigen avg niets doen omdat deze hem niet dedecteerd.

groetjes speedtouch

Welk besturingssysteem draai je.
Aan je specs te zien geen XP of ME.
Mocht dit wel zo zijn dan systeem herstellen uitschakelen en reboote, daarna weer aanzetten.

@ speedtouch, idd van slag (ben van de weeromstuit nog steeds online) maar heb nog niet gelezen dat Gamsie met z'n eigen AV in ''veilige modus'' heeft gescand.

@ Sigma, heb ff gepeekt naar eerdere berichten, volgens mij Windows 98.

Probeer anders eens de online scan bij Symantec.

Als ik dit zo lees ":\Program Files|ClearSeartch|Loader.exe" in de post van Gamsi, kan er misschien ook wel een Hijack This Logje op worden losgelaten: Lees het begin van dit topic eens door en voer het uit: -->Helpmij tegen spyware offensief<-- Mocht na gebruik van AdAware en/of Spybot het probleem blijven plaats dan ALDAAR ook een Hijack This Log, staat allemaal beschreven hoe je een en ander moet gebruiken, experts helpen je vervolgens verder.

dank

Hartelijk dank voor alle bezorgdheid/ hulp.

Ik heb nog niet gereageerd omdat ik niet ter plaatse was, maar ga het vanavond allemaal uitproberen.
Mijn besturingssyteem is idd windows 98,

vriendelijke groet, gamsie.

Beste mensen,

ik ben een avondje bezoig geweest en niet voor niets. Het is gelukt!!!!

Het bestandJS_APPACTXCOMP.A in: C:\WINDOWS|Temporary Internet Files|Content.IE5|CP5QFBZO\euro100[1]htm liet zich in de veilige modus alleen verwijderen na herhaalde pogingen met de hele map selecteren en dan verwijderen.

De andere vervuiling heb ik kunnen repareren mbv. SPYBOT.

gezina, speedtouch en sigma, hartelijk bedankt voor jullie hulp,
groeten, gamsie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan