Help Virus!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcvdh

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2004
help norton heeft een virus op mijn computer aangetroffen: VBS.Redlof.A en kan het niet verwijderen. wat moet ik nu??!?!? heeeeeeeeeeelp!
ik hoop dat iemand weet wat ik nu het beste kan doen. ik weet het niet meer...
gr marc:( :(

Probeer hem eerste eens in veilig modus te verwijderen!

Tijdens het opstarten op F8 druken...

Welkom bij helpmij trouwens! :thumb:

ok ben nu aan het scannen met symantec security! bedankt voor de snelle reactie mensen!
top!

Zorg dat norton helemaal geupdate is.
Als je xp draait even je systeemherstel bij verwijderen uitzetten.
Pc opstarten in veilige modus en dan proberen te verwijderen met norton.
Als dat ook niet lukt heb je hier een link om een tooltje te downloaden die dat wel kan,of omhandmatig te verwijderen.
http://www.trendmicro.com/vinfo/virusencyclo/default5.asp?VName=VBS_REDLOF.A

Zorg er daarna voor dat je windows ook up to date is.

yo hij word nu gescand door symantec security. zit al op 30.000 files en nog niets gevonden. heeft het nog zin om daarmee door te gaan of zal ik meteen in de veilige modus die dingen scannen? gr marc

Het is iig wel beter om gewoon met je offline virusscanner in veilige modus te scannen.

ik heb net in de veilige modus gescand met norton en hij vond een file: sed.exe dat is een dialer/switchdialier ofzo. die kon norton niet wissen dus heb ik heb handmatig gewist. ben nu in de normale modus aan het scannen met norton. kijken of 'ie nu weg is....:confused:

Geplaatst door Marcvdh
ik heb net in de veilige modus gescand met norton en hij vond een file: sed.exe dat is een dialer/switchdialier ofzo. die kon norton niet wissen dus heb ik heb handmatig gewist. ben nu in de normale modus aan het scannen met norton. kijken of 'ie nu weg is....:confused:

Dat sed.exe hoort bij Quickpage/SwitchDialer, als ik mij niet vergis. Met vbs.redlof.a heeft dat niets te maken. Werd dat virus nu niet meer gevonden?

Plaats in ieder geval even een HijackThis-log in het daarvoor bestemde topic: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=164949. Doe precies wat daar in het eerste bericht wordt geadviseerd.

kuhut...
pas op 24000 files en nu al 1 detected het gaat helemala mis....
:eek:

eh wat moet ik doen met hijack-this? ik ga nu de ingewikkelde manier v/h 1e bericht proberen denk ik...

Geplaatst door Marcvdh
pas op 24000 files en nu al 1 detected het gaat helemala mis....
:eek:
Geplaatst door Marcvdh
eh wat moet ik doen met hijack-this? ik ga nu de ingewikkelde manier v/h 1e bericht proberen denk ik...

Ik kan je niet meer volgen. Het lijkt wel of je steeds begint met scannen en dat dan steeds weer annuleert. Laat Norton nu eens een volledige scan doen. Mochten virussen gevonden worden die Norton niet kan verwijderen, in veilige modus ook niet, geef daar dan hier de precieze namen van.

Wat je met HijackThis moet doen kun je lezen in het eerste bericht van het topic waarin je je log moet plaatsen: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=164949. Meer uitleg vind je hier: http://home.planet.nl/~kleyn080/hijackthisuitleg.html

hoi buffy,
ik heb net een hijack-this geplaatst. ik begrijp niet helemaal wat het is.
ik heb ook net een scan gemaakt met norton antivirus en hij kwam weer t verkeerde files tegen die hij niet kon wissen:

C:\RECYCLERS\S-1-5-21-789336058-789336058-764733703-725345543-1004\Dc508.exe
(((en)))
C:\Documents and Settings\van der Hulst\Local Settings\Temp\$Quickpage\sed.exe

HELP!
gr Marc

:(

Geplaatst door Marcvdh
hoi buffy,
ik heb net een hijack-this geplaatst. ik begrijp niet helemaal wat het is.
ik heb ook net een scan gemaakt met norton antivirus en hij kwam weer t verkeerde files tegen die hij niet kon wissen:

C:\RECYCLERS\S-1-5-21-789336058-789336058-764733703-725345543-1004\Dc508.exe
(((en)))
C:\Documents and Settings\van der Hulst\Local Settings\Temp\$Quickpage\sed.exe

HELP!
gr Marc

:(

Maak je geen zorgen, ik heb even vluchtig naar je HijackThis-log gekeken en volgens mij is er geen virus meer actief op je pc.

Leeg je temp-mappen eens, via Start -> Alle programma's -> Bureau-accessoires -> Systeemwerkset -> Schijfopruiming. Leeg ook de prullenbak én vervolgens de Norton Protected Recycle Bin.

heb schijfopruiming gedaan en de vuilnis buiten gezet. ben nu bezig met norton scan. hartstikke bedankt voor de snelle hulp. hoop dat het nu opgelost is. je zei dat er geen virus meer was? gr marc:) :thumb:

Geplaatst door Marcvdh
heb schijfopruiming gedaan en de vuilnis buiten gezet. ben nu bezig met norton scan. hartstikke bedankt voor de snelle hulp. hoop dat het nu opgelost is. je zei dat er geen virus meer was? gr marc:) :thumb:

Ik zie geen virus staan bij de lopende processen in je log. Verder ook niet veel bijzonders trouwens; er staat nog iets van één of andere portal en ik weet niet wat VirtuaGirl2.exe is, maar Pieter of Olav geeft wel aan wat er nog verwijderd moet worden.

VBS.Redlof.A is kennelijk toch bij één van je scans verwijderd.

okee hardstikke bedankt! ik denk dat het zo goed is. ik wacht nog even af wat pieter en olav zeggen dan...
waar krijg ik antwoord van ze? gr marc

ok ik heb het advies van pieter opgevold en een file gewist uit programfiles: onlinedirect. alles is weg. virus weg ik kan weer lekker computeren! iedereen bedankt!!!!!!!!!!!!
mzl Marc!:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :cool: :thumb: :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan