HELP!!! Virus???

• Onderwerp starter Onderwerp starter nosy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

nosy

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2008
Hallo allemaal,

Sinds gisteren heb ik waarschijnlijk een virus op de pc.
Ik zal bij het begin beginnen.
Ik was in me hotmail een bericht aan het openen die ik van een website had gekregen maar daarin 2 word bestanden. Na dat ik de eerste had geopend begon mijn computer te rattelen(dit doet hij normaal gesproken ook dus keek ik hier niet van op). Tot op een gegeven moment hij zich zelf ging afsluiten. Vroeg me zelf nog af of ik dit niet deed, ik wist het zeker dat ik dit niet deed. Afijn de computer sluit af en start opnieuw op.
Na de normale piepjes hoor ik tot op een gegeven moment de computer zelf een schele toon laat horen alsof hij vast loopt.

En toen kwam er heel iets raars op het beeldscherm. zie de volgende foto:

Dit gebeurt dit al GELIJK bij het opstarten. Windows is dan nog helemaal niet opgestart. Zoals is te lezen staat Trend Micro... die gebruik ik dus niet, ik gebruik Avast! antivirus
Zoals valt af te lezen kan je dan op ENTER of C drukken. Als je op beide drukt dan kom je in een ander menutje. Ik heb hem 1 keer met dat scherm opnieuw laten opstarten. Daarna heb ik hem gewoon uitgezet met de aan/uit knop.
Ik heb echt GEEN IDEE wat dit is. ik heb dit ook nog nooit eerder gezien.

Ik weet trouwens ook niet of die e-mail bijlage er iets te maken mee heeft gehad omdat hij door hotmail ook niet was geblokkeerd(wat vaak wel het geval is bij spam!). Momenteel zit ik op me laptop.

Ik hoop zo dat iemand mij hiermee kan helpen.

Laatst bewerkt:
van welke website kreeg je mail?
en dat youtube filmpje doet het niet btw

Laatst bewerkt:
ik denk zelf dat het niet met die website te maken heeft. Want McAfee site advisor geeft ook aan dat het geen foute site is.

Download je met torrents of met limewire?

ik gebruikte eerst limewire, toen deed deze op een gegeven moment niet meer, ong 2/3 maanden geleden en toen overgestapt naar Cabos en nog een waarvan ik de naam ben vergeten.

De laatste keer dat er wat gedownload was was vorige week dinsdag ofzo. en toen alleen muziek.

Je hebt dus een virus in je bios opgelopen en Trend Micro, in de bios aanwezig op b.v. Asus bordjes,maar ook nog wel andere, geeft daar de waarschuwing voor!

dat varieert. De laatste keer is denk ik paar weken geleden.
Sybot search en destroy gebruikt, avast en ook nog een programma een programma gebruikt om de registry te cleanen.

Normaal als ik een virus binnen krijg door dat ik iets heb gedownload meld Avast dit gelijk, nu helemaal niets.

oke dus kortom hij moet geformateerd worden en dan is de virus ook weg?

Probeer eerst alleen dit eens:

Daardoor moet de boot-sector gekuist worden met FDISK/MBR.
Daarom met men een opstartdiskette maken (WIN98 OPSTARTDISK WERKT PERFECT) waarop de volgende bestanden staan . IO.SYS; MSDOS.SYS; COMMAND.COM; FORMAT.COM; SYS.COM; en FDISK.COM. Doe zeker de schrijfbeveiliging open van deze nooddiskette zodat een virus-besmetting kan voorkomen worden .Bij infectie start je op van vernoemde diskette, tik FDISK/MBR (enter) en daarna sys c: ( enter)
Op dit moment is de essentie van je systeem al gegarandeerd virusvrij . Wanneer je nu van de harde schijf opstart met een ingedrukte Shift-toets (DOS-Versie 6.0 àf WINDOWS) kan je het virus zich al niet meer in je geheugen planten . Als het alleen om een boot-virus gaat ,ben je er vanaf .

oke,nou ik ben zelf absoluut geen techneut en heb er ook geen verstand van. zal het aan een kennis vragen om te doen.

Ach, het lijkt moeilijker dan het is hoor. Heb je wel een diskette-station in je pc en een lege diskette?

Ok, dan ga je naar deze site:
en download daar de volgende Free Boord Disk: Windows 98 OEM

Sla het bestand ergend op. Na downloaden het bestand uitvoeren met een diskette in de drive, er wordt dan automatisch een speciale diskette gemaakt.

Eerst dit meer eens proberen...

(btw: heb je eventueel wel een volledig werkende cd van Windows XP?)

je bent de website vergeten te vermelden.

Maakt het daarbij uit op welke pc ik hem download???

ik heb zelf niet echt een idee of ik wel een xp cd hebt(zou ik moeten vragen), maar daarbij komt ook nog eens dat de cdspeler/brander het al maanden niet doet.

oke maar die doet het dus niks, hij lees niks.
Is er de mogelijkheid om een andere in te plaatsen?
tevens nog een vraag of bestanden als foto's enzo nog gered kunnen worden.

Wanneer het lukt om met de diskette het probleem op te lossen, is er grote kans dat je al je bestanden nog gewoon hebt!

Laten we de procedure met diskette maar gewoon proberen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan