Help! Vista moet opnieuw geinstalleerd worden!

Status
Niet open voor verdere reacties.

azieza

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2004
Hallo allemaal,

Gisteren is mijn pc gecrasht en zit er bewerkte versie van Vista op. Omdat mijn pc pas twee maanden oud is, wil ik graag een system recovery doen. Via systeemherstel gaat het niet, maar ik las op het internet dat er ergens een partitie is met vista daarop? Klopt dat? en wie is er zo vriendelijk om mij hierbij te helpen?

Alvast bedankt,

Azieza;)

Hoi,

Of er een partitie is met een recovery-mogelijkheid, is nog maar de vraag.

Eerst even antwoord op de volgende vragen:
Is het een 'merk-pc' én zo ja, welk merk en type dan.
Heb je bij de pc documentatie - al of niet op cd - gekregen?
Zo ja, dan staat daar vaak te lezen hoe de recovery moet worden uitgevoerd en of die op een extrta partitie staat, of op bijgeleverde dvd, óf dat die bij eerste gebruik aangemaakt moest worden ......
Als in het laatste geval die procedure niet is uitgevoerd, heb je geen recovery-mogelijkheid meer, ook al is er wellicht sprake van een extra partitie.

Probeer eens op te starten met de F10 toets ingedrukt en kijk of je de optie krijgt voor fabrieks instellingen.

nou, ik heb bij de pc helemaal niks gehad. Mijn pc is een HP pavilion a6422.nl
Ik heb voor mijn gevoel alles al geprobeerd.

Ik ben nu bezig die recovery disc te downloaden.

Als ik opstart zie ik een blauw scherm en daar staat op system recovery f11, f10 setup, etc. Als ik dan F11 indruk gebeurt er niks. Ook niet als ik alt of ctrl erbij gebruik.

Ik snap het verder niet, ik heb HP ook een mailtje gestuurd, afwachten wat zij zullen zeggen:shocked:

Misschien weten julllie nog wat?

Alvast bedankt.

Hoi,

Je bent niet helemaal duidelijk.
Heb je die recovery al gedownload en heeft daarna het drukken op F11 geen effect?

Of had je dat eerst al geprobeerd voordat je met de download van die recovery was begonnen?

Indien het laatste, lees dan deze info van HP voor jou pc:

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/...g=nl&rule=34286&product=3705520#c00814731_f11

Hier kan je lezen dat je een set herstelcd's nodig hebt. Omdat het drukken op F11 geen effect heeft, zijn er mogelijk wel degelijk van deze cd's gemaakt, toen je de computer in gebruik nam.
Heb je die niet, dan kan je in die link lezen dat je bij HP een set herstelcd's kunt bestellen.

http://www.best2serve.com/?show_flow=RCD&land=NL&lang=nl

Het kan niet zo zijn, dat je helemaal niks bij de pc hebt gehad.
HP levert in elk geval een snelstartgids bij een nieuwe pc .....

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan