Help! Vista start niet meer!

Status
Niet open voor verdere reacties.

kimbakers

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2009
Hallo,

Ik heb een redelijk nieuwe toshiba laptop, hij is nog geen 8 maanden oud.
Ik heb er windows vista op staan en hij deed het ook altijd prima,
maar nu kan ik sinds gisteren helemaal geen gebruik maken van mijn laptop!
De laptop start wel op, maar wanneer hij door het inlog scherm heen moet blijft die vastlopen.
Ik heb al enkele malen geprobeerd om hem een tijd uit te laten staan en weer op te starten etc. Nu heb ik geprobeerd om een systeemherstel uit te voeren via veilige modus. Dit is gelukt maar vanochtend was het probleem er dus weer toen ik de laptop weer aandeed.
Eerst dacht ik dat het aan mijn processor lag maar dit zal dus niet want in veilige modus én systeem herstel doet hij het prima!
Kan iemand mij hiermee helpen? Zie het namelijk niet zitten om elke dag systeem herstel uit te voeren;)

Groetjes.

heb/had je een virusscanner die regelmatig geupdate werd?

heb je een officiele vista dvd thuis liggen?

Ja ik had Mcafee erop staan en die had ik toevallig 3 dagen ervoor nog n grote scan laten doen, toen kwam die een trojan tegen in een muziek bestand en heeft deze verwijderd.
Ik heb mijn laptop via een ondernemer gekocht en bij deze laptop zat alleen een XP cd en hij heeft zelf de vista erop gezet voor mij maar die heeft hij dus, en ik ben niet in het bezit van die cd.

zou ik toch maar even opvragen, kan toch nog van pas komen.

anders eventjes lenen bij iemand die hem wel heeft.

want, daar zit de optie op om je vista automatisch te herstellen.

Ahhh oke bedankt, ja er kwam ook in het begin een scherm met herstellen maar dit maakte alles nog erger. Op dit moment kan ik niets meer in veilige modus doen.

in dat geval zou ik alle belangrijke data opslaan op een usb stick of externe harde schijf.

en dan met de vista cd formatteren.

en vista er opnieuw opzetten.

dan ben je ook van je virus vrij.

wat me wel frapeert is dat mcafee het virus in eerste instantie gewoon in het systeem liet komen.

Ja.. hij vertelde iets over de quarintine, maargoed ik ben hier best een leek in op dit gebied.

een virusbeveiliging in het nederlands zou dan wel fijn zijn voor je als je je pc weer op de baan hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan