HELP!! Voeding doorgebrand?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mister 9

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2004
Hallo,

Ik heb mijn pc opengemaakt omdat er een heel hard brommend geluid uit kwam. Dit leek uit de voeding te komen. Ik zat een beetje te duwen en te trekken. Toen viel mij aan de achterkant een rood knopje op met een voltage. Dit stond standaard op 230. Dit heb ik vervolgens op 115V gezet (weet ook niet waarom). De pc stond niet aan, maar er stond wel stroom op. Vervolgens zag ik een vonk in de voeding. Snel weer op 230V gezet, maar nu doet de pc niets meer. Is mijn voeding nu doorgebrand? En komt dit doordat ik aan dat voltageknopje gezeten heb.

Graag jullie reactie.

Groet,

Sam

Het lijkt erop dat je inderdaad de voeding gesloopt hebt. Maar misschien is er alleen een zekering kapot.

Ron

Hoi, bedankt voor je reacite.

Hoe kan ik zien of het een zekering is, of dat echt de hele voeding kapot is?

zit zo'n zekering ook in de voeding. Dus als ik mijn voeding vervang, is dan ook direct die kapotte zekering vervangen? Of zit zo'n zekering op het moederbord.

Groet,

Sam

Laatst bewerkt door een moderator:
De zekering die kapot zou zijn zit in de voeding. Maar ik denk dat je er wel van uit mag gaan dat de voeding zelf kapot is.

Ok. Dan ga ik een nieuwe voeding halen. Ik heb nu een MX- DR-B300ATX. Dit is neem ik aan 300W? Moet ik ergens op letten bij het kopen van een nieuwe, zoals type aansluitingen enzo?

Maar hoe kan het trouwens dat mijn voeding doorgebrand is, doordat ik dat knopje heb omgezet naar 115 wat?

Groet,

Sam

Koop een ATX voeding van een goed merk, dus geen Sweex, Trust, X-geat, Qtec of dat soort speelgoed.

En de ooraak van dit alles?? Ja, wanneer je een voeding zo instelt dat hij gebruik gaat maken van 115V en je stopt er dan 200V in, dan gaat het kapot he....

Bedankt, begreep zelf ook al niet waarom ik nou aan dat knopje moest zitten, maar goed, dat zal ik dus ook niet snel nog een keer doen.

Ik zit even hier te kijken voor voedingen: http://www.mycom.nl/Products/636.aspx

Het zal ongetwijfeld zijn, hoe duurder hoe beter. Maar zijn de bovenste 3 voedingen goed genoeg, als je ze vergelijkt met mijn huidige voeding?

Bedankt weer.

Nou, niet alleen maar afhankelijk van de prijs hoor, maar hou het in dit geval maar op de CoolerMaster...

Bedankt. Ik download trouwens heel veel (nieuwsgroepen). Maakt dit nog uit voor mijn voeding. Dat die daardoor zwaar belast wordt ofzo, of maakt het niet uit wat je draait?

Nee hoor, dat maakt echt helemaal niets uit in dit geval

Ok, super. Ontzettend bedankt voor jullie antwoorden. Ik zal de post al opgelost zetten. Ik ga straks wel even een nieuwe voeding halen.

Nogmaal bedankt!

Sam

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan