Help!!! waarschijnlijk een virus !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tranzy

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2001
Ik ben bij een kennis en die heeft waarschijnlijk een virus via Kazaa binnen gehaald. Het probleem is dat hij in een reboot loop zit waar hij niet meer uit komt.. Hij draait windows xp en hij komt niet eens bij het inlog scherm.

Dus het systeem reboot al VOORDAT hij in het graphische gedeelte komt.

Veilige modus helpt ook niet !

Graag advies

met welk virus denken jullie dat ik te maken heb en hoe kan ik het oplossen.

sorry

ik was weer te snel hij kan natuurlijk ook niet op internet!

bedankt voor de reacties tot zover ... ik was idd al begonnen met het downloaden van f-prot met de laatste def. files ...

Deze heb ik even op een cd gezet (had geen diskettes). even geboot met een bootable win98 cd met cd ondersteuning .... toen f-prot gestart ....is nog bezig met scannen .

ik houd jullie op de hoogte .... ik begin me af te vragen of er niet iets hardware matig mis is.

Maarja ...als er wordt gezegd dat vrouwlief een rood venstertje kreeg met een virus waarschuwing en dat daarna de problemen zijn begonnen ...tja ..helaas wist ze niet meer welk virus het was.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Quasi3

Deze misschien:

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/trojan.rebohon.html

(Hmm.. handige removal instructions als je XP niet te starten is...)

en een topic hierover:

http://www.dslreports.com/forum/remark,5750507~root=security,1~mode=flat

Deze had ik al gevonden...dit lijkt er inderdaad op ...alleen is er een verschil... deze 2 worden geactiveerd NADAT windows is opgestart.

Die van mijn al voordat er ook maar het login scherm komt. Dus ik kan ook niets in de registry wijzigen.

Thanks in ieder geval .... keep em comming !! bedankt jongens !

House Call gaf bij mij geen resultaat.
Toch zat er W32.HLLW.Loxar.worm c.
Ook via KazaA.

Gelukkig vanaf nu

Groeten, Gimli.

Tranzy,

Indien je Norton antivirus hebt, zal je waarscijnlijk ook de laatste recue diskettes hebben gemaakt. Zo ja, run die even, want dan wordt je virus verwijderd. zo nee, kijk wie er in je vriendenkring Norton antivirus heeft en maak bij die persoon rescue diskettes en run die dan.

Indien je niet aan recue diskettes kunt komen, dan is er ook en andere optie en dat is deze tool op een floppy te zetten via een andere computer en hem dan via DOS te runnen:

http://www.fireav.com/downloads/evaluate/FireLite.exe

Het is een virus scanner, maar verwijderd niet je virus. Maar we kunnen dan wel te weten komen welk virus je hebt.

ik heb al een scan met F-prot gedraaid en deze heeft niets gevonden ...

Ik weet niet meer wat er aan de hand is. Of het virus heeft iets aangepast in de registry waardoor de pc flink over de zeik gaat ... of het is een hardware probleem

Tranzy,

Heb je een XP CD of de XP bootdiskettes?
Probeer dan daarvandaan op te starten en in de Recovery Console repareren te kiezen.

Groetjes,

Pieter

JE hebt een aantal opties.

Je windows opnieuw installeren boven je huidige windows.
Je windows repareren met de windows CD.
Een schijfcontrole uitvoeren.
Of terug gaan in naar de tijd dat je geen probleem had met de pc d.m.v. system restore.
En je kunt SFC uitvoeren en een scan doen en kijken of windows misschien bestanden mist.
Of de "last good boot" nemen bij het opstarten.

Laatst bewerkt:
Hoi Saldos,

Een aantal opties dat je noemde heeft ze niet, omdat ze niet eens in veilige modus kan komen ;)

Groetjes,

Pieter

Dat is waar Pieter, maar de andere dingen die ze niet nu kan ze doen, kan ze doen zodra ze op een gegeven ogenblik wel in de veilige modus kan komen.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor alle reacties tot dusver....

Ik had alles al gedaan wat jullie voorstelden ...maar even goed bedankt voor hwt meedenken.

Ik kom met mijn werk vaak van dit soort dingen tegen (werk nl. zelf in de IT) .... maar ik kom vaak op sites als deze om te kijken of iemand anders soms een soortgelijk probleem heeft ondervonden ...en wat hij of zij heeft gedaan om het op te lossen.

Ik heb uiteindelijk het systeem maar opnieuw opgebouwd... helaas.. kan niet ALTIJD iets oplossen.

dus deze thread kan gesloten worden..

Thanks guys.

ps. ik ben geen zij maar een HIJ ! ;-)

Zo los je het probleem natuurlijk ook op.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Tranzy

Maarja ...als er wordt gezegd dat vrouwlief een rood venstertje kreeg met een virus waarschuwing en dat daarna de problemen zijn begonnen ...tja ..helaas wist ze niet meer welk virus het was.

Niemand zei dat jij een zij was, maar degene met het probleem toch wel. :D

Groetjes,

Pieter

Geplaatst door Tranzy
Bedankt voor alle reacties tot dusver....

Ik had alles al gedaan wat jullie voorstelden ...maar even goed bedankt voor hwt meedenken.

Ik heb uiteindelijk het systeem maar opnieuw opgebouwd... helaas.. kan niet ALTIJD iets oplossen.

Er zijn meerdere virussen die voor een continue reboot-loop zorgen. Opaserv.K is een van de kandidaten :
"Causes system instability: Forces a system reboot"

Als het Opaserv.K was, dan was jouw oplossing om het systeem opnieuw op te bouwen onvermijdelijk :

"Under Windows NT/2000/XP; the code contained in Bootsect.dos will destroy all the data on all the physical drives.
Under Windows 95/98/Me; the file C:\Mslicenf.com is executed. When C:\Mslicenf.com is run, it will overwrite every MBR of every physical and floppy disk drive with itself"

(Bovenstaande is kort samengevat. Zie: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.opaserv.k.worm.html)

Auk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan