Help welk van deze 2 processors is beter?.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leonidas007

Banned
Lid geworden
26 aug 2009
Hoi,

Ik heb mijn pc 2 jaar terug gekocht met dit processor Intel Pentium Dual Core E2200 2.2GHz en nu heb ik alleen een processor gratis gekregen van een vriend van mij het gaat om Intel Celeron d 356 3.3ghz.

Ik vroeg mij af welk van deze 2 beter is om zware games mee te spellen en voor de snelheid van internet enz.

Graag wat voor en nadelen van deze 2 en welk ik beter kan gaan gebruiken.
En als laatste waar staat die Ghz voor? bv op www.systemrequirementslab.com is mijn systeem niet geschikt voor battlefield 3 terwijl ze daar een 2 ghz processor vragen ik bedoel ik heb 3.3 ghz :S

Battlefield 3 specs:
CPU Minimum: 2 GHz DUAL CORE (Core 2 Duo 2.4 GHz or Athlon X2 2.7 GHz)
You Have: Intel(R) Celeron(R) D CPU 3.33GHz en toch niet geschikt :S mijn ander processor Intel Pentium Dual Core E2200 2.2GHz is ook niet geschikt voor deze game.

Laatst bewerkt:
Die Celeron is ouder dan den Core 2 Duo en daarom minder krachtig. Gigahertz zegt niet altijd wat. Wat betreft je vraag over die twee processoren die Intel Pentium Dual Core is beter dan die Celeron.

Om de te gamen is een videokaart belangrijker dan een processor. Echter een goede videokaart met een trage processor, komt niet toe zijn recht.

Laatst bewerkt:
dankje voor je antwoord maar die celeron is 3.3ghz en die intel2 duo core 2.2ghz en dat maakt helemaal niets uit? ik bedoel 3.3 en 2.2 daar zit wel verschil in of zie ik het verkeerd?.

Wat mijn videokaart betreft ik heb een ati 4850 battlefield 3 speelt traag op mijn pc zal ik toch voor die celeron gaan omdat die 3.3ghz heeft of is die 2.2ghz van intel duo core toch sterker?.

Die Celeron is een budget processor van Intel en daarom minder krachtig ondanks de hogere snelheid.

ok dankje jammer nu moet ik alles weer gaan ombouwen :D

hmm heb nog een laatste vraag en dat is waar staat die ghz precies voor? internetsnelheid ofzo? sorry ben echt een noob op dit gebied.

Laatst bewerkt:
Het aantal hertz is een maat voor het aantal keer per seconde dat er iets gebeurd, een maat voor de frequentie. In de computerwereld wordt dit vaak gebuikt bij processoren om hun verweringssnelheid aan te geven. Hoe hoger het aantal hertz, hoe vaker er een berekening in gaat. 1 hertz betekent dan dat er 1 processorcyclus per seconde is. Het aantal berekeningen per cyclus heeft echter ook nog invloed op de snelheid, dus met hertz is niet meteen sneller. Voor de 'echte' snelheid van een processor moet naar het aantal FLOPS worden gekeken. hertz wordt afgekort tot hz, en dan kunnen er ook nog voorvoegsels bijkomen: KHz, Kilohertz; MHz, Megahertz en GHz, Gigahertz
Bron;
http://www.icer.nl/computerwoordenboek.php

Hopelijk gebruik je wel steeds weer koelpasta voor op je processor? Anders krijg je zodadelijk nog veel meer problemen....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan