Help! Welk virus is dit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

superwurm

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2002
Trojaans paar Multidr-Z

Een vriend van mij heeft last van een virus.

Hij kreeg een engelstalig meeltje waarin stond dat hij een trojan had. Hij opende 'm en Norton begon meteen te loeien en toen sloeg de pc op tilt.
Bij het herstarten kreeg je na het logootje van XP een zwart scherm met verder niks.
Bij het opnieuw instaleren over de oude instalatie heen, zei 'ie dat winlogon.exe en secr.dll niet geinstaleert konden worden.
Toen heb ik XP op een andere partitie gedaan en toen ik XP eenmaal draaiende had, wou ik een online scan doen.
Maar zodra hij met de scan begint gaat hij zomaar uit en start 'ie opnieuw, en dan krijg ik een zwart scherm dat zegt dat hal huppeldepup.dll is verdwenen.

Dit heb ik nog een keer geprobeert en idemdito

welk virus is dit en is er een tool om het te verwijderen?

Laatst bewerkt:
geen idee,.

maar je hebt dus al 's geherinstalleert (en geformatteerd)?
- en veilige modus etc, werkt ook niet?

Geplaatst door JKoelman
geen idee,.

maar je hebt dus al 's geherinstalleert (en geformatteerd)?
- en veilige modus etc, werkt ook niet?
Ik heb 'm niet geformateerd, vanwege allerlei belangerijke dingen die er nog op staan. Ik heb 'm in eerste instantie geinstalleerd over de oude instalatie heen.
Later heb ik 'm op een andere partitie geinstaleerd.
Veilige modus werkte niet

Nu draait 'ie weer maar Norton kon niks vinden. Eerst begon 'ie na een paar minuten plotseling uit te gaan en te herstarten vanuit zichzelf, waarna ik een zwart scherm kreeg met de melding dat er een paar essentieele onderdelen van windows weg waren.
Maar nu heb ik dat niet meer. Ik ga zo kijken of ik weer een online virusscan kan doen.

ik ben er achter gekomen. Ik heb Troj/Multidr-Z
Alleen Norton kent 'm niet. Ik heb de live update gedaan en daarna gescant, maar hij vond niks.
Ik kwam er per toeval achter, doordat een programma met de naam bvdf.exe toegang wou hebben tot het internet volgens de firewall.
Toen ik op internet zocht kwam ik bij Sophos uit die het over dat virus had zie http://www.google.nl/search?hl=nl&ie=UTF-8&q=Multidr-Z&btnG=Zoeken&lr=

heeft iemand een oplossing?

Kan je nog in veige modus komen ?
Zo ja verwijder daar "dvdv.exe " en "bvdf.exe".

Geplaatst door Jozo
Kan je nog in veige modus komen ?
Zo ja verwijder daar "dvdv.exe " en "bvdf.exe".
Lukt niet
krijg een melding dat ze in gebruik zijn, en in task manager willen ze ook niet weg (melding dat het een systeem bestand is). Ze zitten in windows/system32

overigens krijg ik de oude windows instalatie op een andere partitie ook een aantal bestanden niet weg.
winlogon.exe, secr32.dll en nog een paar. Die wouden bij de eerste poging om te herinstaleren niet overschreven worden.

Ja, heb de log geplaatst

Overigens vond PC pitstop maar liefst 7 virussen, terwijl Norton helemaal niks vond (had de laatste update).

Ik heb op een andere pc op het netwerk (met w2k) nu ook Stinger losgelaten en die vond op die andere pc ook een zooi virussen.
Toen pas begon Norton wakker te worden en vond íe er opeens wel eentje.
Slecht programma dat Norton anti virus.
De eigenaar van deze PC´s wil nu weten wat een goeie virusscanner is.

Norton Online scan of lokaal?

Als het lokaal is is er een verklaring voor. Sommige virussen schakelen virusscanners uit. Daar kan de beste niet tegenop.

Als het online was; tja de beste laten een steekje vallen.

Norton Systemworks 2004

hij vind werkelijks niks, terwijl Stinger en de online virusscan van pc pitstop.com er wel van alles vind.

ik probeer het nu met AVG, maar die heeft tot nu toe nog niks gevonden, terwijl er wel wat moet zitten

AVG lijkt me een slechtere virusscanner dan Norton, maar da's mijn mening.
Had je ook alle programma updates van Norton, dus niet alleen de virus definities?
Zoals XP_PC al aangaf, sommige virussen kunnen de virusscanner uitschakelen.

Waar werden die virussen gevonden, in de Temp mappen of ergens anders?

ja alles wat geupdate wat er maar te updaten viel.
ik weet niet meer uit m'n hoofd waar ze zaten. Er zat wel het een en ander in system32

de virussen zijn uiteindelijk maar handmatig verwijderd. het waren bepaalde wormen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan