Help! Welke Notebook aanschaffen??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Higuain

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2007
Hallo:thumb:!

Een vraagje. Ik wil graag een nieuwe notebook kopen, maar door het grote aanbod zie ik de bomen door het bos niet meer. De notebook moet maximaal 800 euro kosten. Eerlijk gezegd wil ik er alleen maar mee mailen, schrijven en programma's gebruiken zoals: dreamweaver, illustrator, indesign en photoshop.
Nu heb ik wat zitten googlen en kwam ik de volgende types tegen.

1) HP Pavillion dv9800
AMD Turion DXx2
3 GB intern geheugen
250 GB harddisk
GeForce 8400 GS
Prijs: 799 euro:p

2) HP Presario A940ed
Dual Core 1,73 Ghz
2 Gb intern geheugen
160 gb harddisk
Intel Graphics Media accelerator X3100 tot 348 mb
Prijs: 599 euro

Nu pin ik mij niet vast op deze twee types, omdat ik er eigenlijk totaal geen verstand van heb. Daarom sta ik open voor suggesties van jullie kant. Kunnen jullie mij een goede notebook adviseren en hebben jullie ook tips waar je het beste kan kopen? Alle info is welkom!

Alvast bedankt,

Mieke:thumb::evil:

2X dezelfde topic? :rolleyes:

Maaruh, goedenacht! :eek:

Goed dat je voor HP hebt gekozen. Het is van goede kwaliteit en de support is prima.
Ik zou kiezen voor de: HP Pavillion DV9800. Je wilt gaan designen & dat kan niet met zo'n brak kaartje wat in de HP Presario zit. Het enigste wat je ermee kunt is op bureaublad bladeren. Verder niets. De Procescor is zeker wel voldoende, maar de Intel van Presario is iets beter. 3 GB geheugen heb je nodig voor zware programma's, maar 2GB is ruim voldoende. 250 GB HDD lijkt me wel genoeg voor je. Je bent zeker geen hardcore downloader? :eek:

Het liefst zou ik voor de prijs van 800 net even een Notebook hebben met een 8600 GT en een processor van zo'n 2,0 Ghz. Ken je ook een notebook die dat heeft, of die daar bij in de buurt komt?? Misschien van Toshiba of een ander merk??

alvast bedankt!

Ik zie trouwens nou een Toshiba voor 799 euro. Heeft een Intel Core 2 Duo T5550 (1,83 Ghz), 3 Gb werkgeheugen, 200 Gb Harde schijf en een Radeon HD 3470 256 mb dedicated videokaart.
Is deze niet veel beter dan die andere twee???

Ik zie trouwens nou een Toshiba voor 799 euro. Heeft een Intel Core 2 Duo T5550 (1,83 Ghz), 3 Gb werkgeheugen, 200 Gb Harde schijf en een Radeon HD 3470 256 mb dedicated videokaart.
Is deze niet veel beter dan die andere twee???

Ja, dat zeker wel. De videokaart is een stuk beter en de CPU, meer HDD ruimte etc..

Laatst bewerkt:
2X dezelfde topic? :rolleyes:

Maaruh, goedenacht! :eek:

Goed dat je voor HP hebt gekozen. Het is van goede kwaliteit en de support is prima.
Ik zou kiezen voor de: HP Pavillion DV9800. Je wilt gaan designen & dat kan niet met zo'n brak kaartje wat in de HP Presario zit. Het enigste wat je ermee kunt is op bureaublad bladeren. Verder niets. De Procescor is zeker wel voldoende, maar de Intel van Presario is iets beter. 3 GB geheugen heb je nodig voor zware programma's, maar 2GB is ruim voldoende. 250 GB HDD lijkt me wel genoeg voor je. Je bent zeker geen hardcore downloader? :eek:

3gb is niet echt genoeg als je in vista zit te gamen. Die videokaart pakt er namelijk nog wat extra geheugen bij. Met 2Gb zit je dan al aan je max. Als je er Xp zet is 2 Gb idd ruim voldoende

Voor iets meer (960 €) heb je bv een Asus M51Sn.
nVidia GeForce 9500 GS, 512 Mb dedicated, 3 Gb, Intel Dual Core 2,40 GHz, 250 Mb HD. Met Vista, dat wel, maar daar heb ik nu XP met SP3 op gezet en dat draait helemaal als een speer.

Overschat de specs niet voor wat betreft gamen op een laptop, bv Crysis kon ik niet spelen onder Vista. Dat vereist toch een heel ander soort harde waren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan