HELP! WIfi wordt wel gevonden maar geen verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

eccs18

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 nov 2013
Hallo!

Ik heb een wifi linksys kastje hangen die met een draadje vast zit aan een router. Gisteren nergens problemen mee gehad, nu ineens kan ik geen verbinding meer maken via mijn iPhone en iPad.
Het netwerk wordt wel gevonden maar blijft dan eeuwig op zoeken staan. Ik heb m'n netwerk instellingen op m'n telefoon al herstelt, cold-reset, wifi wachtwoord opnieuw ingevoerd, stekker eruit, draadje van de router eruit, stroom eraf.. niets werkt..

Kan iemand mij helpen,,??

En je maakt verbinding met het linksys kastje omdat de router niet over Wifi beschikt begrijp ik hier uit?

Nee dat niet. Het wifi kastje staat verbonden met een router. ( heb er allemaal niet z'n verstand van). En alles zou het moeten doen. Ik probeer verbinding de maken via mijn iPhone op het wifi. Deze vindt hij wel alleen kan geen verbinding maken.

Aaah oke! Heb je wel het juiste wachtwoord? Is hoofdletter gebonden. Niet toevallig de 0 en de O door elkaar gehaald?

Wat ook kan is dat als het stroom er enige tijd af is geweest kan het ook zijn dat hij weer de fabrieksinstellingen heeft gekregen, kortom dan heeft hij een ander wachtwoord, wat te vinden is aan de onderzijde van het linksys kastje of je router.

Bedankt voor je reactie!

Aan het wachtwoord zou het niet mogen liggen. Hij verbind namelijk altijd automatisch, wachtwoord is opgeslagen. Ik heb om te testen het foutief wachtwoord ingevuld, toen kreeg ik een foutmelding. Toen voerde ik het juiste wachtwoord weer in, en die pakte die wel (zonder weer daadwerkelijk verbinding te maken).

Probeer anders eens op de iPhone het netwerk compleet te wissen door de optie "Netwerk vergeten". Hierdoor worden alle instellingen weggegooid en opnieuw geconfigureerd bij het verbinden.

Soms worden er al dan niet onopgemerkt wijzigingen aangebracht aan de router (updates e.d.) die dit soort vervelende problemen met zich mee kunnen brengen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan