HELP, Windows install lukt niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

BrothaBear

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2006
Hallo,

Ik heb net een MSI 945gm2 (7210) moederbord gekocht en een Sata harddrive van Maxtor (6V160EO). Als ik ze installeer dan vind m'n compje de sata drive (bij de P.O.S.T.) gewoon, als ik Windows xp pro erop wil installeren. Dan komt er een eng blauw scherm op het eind, ik heb de F6 mogelijkheden allemaal uitgeprobeerd (de drivers van de moederbord in ieder geval). En ik heb de moederbord geflashed, maar in de moederbord zit ook geen raid optie.

Kan iemand mij A.U.B. helpen :o

Bijlagen

• BlueScreen.jpg
    BlueScreen.jpg
    55,4 KB · Weergaven: 31
Heb je wel een Flop gemaakt van de drivers voor SATA die op je moederbord Cd staat,welke je dan tijdens de setup in de drive hebt zitten

Ja ik heb hier 20 floppys, met een ich7r driver. Ik heb trouwens geen floppy bij de moederbord gekregen!

Laatst bewerkt:
Je moet hem in de bios eerst op enhanced zetten en voor de raid kiezen, en dan in de raid bios de schijf configureren, daarna moet je die raid drivers laden van de flop.

Op de moederbord cd staan SATA drivers,die moet je op een Diskette zetten en doe je in je Diskette station.
Dan start je op met de XP CD in de CDROM speler , en dan ga je installeren,zodra er gevraagt word om drivers van derden druk je op F6 ,de rest wijst zich van zelf.

Wel goed lezen.

Dat is het dus, als in de bios naar integrated peripherals ga en dan naar On-Chip ATA Device en omzet naar enhanced, dan is de optie alleen ahci en ide er staat geen RAID bij. Mijn moederbord ondersteunt wel SATA

Maar bedankt!

Raar, dit staat in de manual.

Configure SATA as
The item will appear when you select Enhanced mode in the “ATA/IDE Configuration”
item. You can set the SATA mode in this item. Setting options are:
RAID configure the SATA devices as RAID mode
AHCI IDE configure the SATA devices as AHCI IDE mode

Probeer de onderste eens, normaal moet je juist bij de Intel ich chip de raid kiezen als je er een sata schijf aanhangt, het is natuurlijk geen raid, maar alleen om de sata schijf te laten werken.

Maar ik kan geen keuze maken tussen RAID en AHCI IDE, wat in de manual staat. Ik kan kiezen tussen IDE en AHCI:shocked:

ah ligt aan de flatkabel misschien ander flatkabel(type) nodig of moet ergens anders op aangesloten worden

heb je 2 harde schrijven? zit er op die ander hard disk de power niet aangesloten en wel de flatkabel dan krijg je die scherm ook

Ik heb de power en flatkabel aangesloten. Ik heb maar 1 hardeschijf aangesloten:confused: Maar als de comp bij P.O.S.T. de harddrive detecteerd is het toch goed aangesloten?

Laatst bewerkt:
Is het zo als de sata disk goed aangesloten zit, dat er iets anders komt in de bios? Zoals de RAID functie

maar ik heb een Serial ATA harddrive met van die dunne mooie kabels:o En er zijn geen problemen met de flatkabels, alleen met de sata poorten

Laatst bewerkt:
BrothaBear zei:
maar ik heb een Serial ATA harddrive met van die dunne mooie kabels:o En er zijn geen problemen met de flatkabels, alleen met de sata poorten
heb je die blawe flatkabel wel die ik boven weergegeven heb

BANDIT123 zei:
Op de moederbord cd staan SATA drivers,die moet je op een Diskette zetten en doe je in je Diskette station.
Dan start je op met de XP CD in de CDROM speler , en dan ga je installeren,zodra er gevraagt word om drivers van derden druk je op F6 ,de rest wijst zich van zelf.

Wel goed lezen.
ik denk dat ie gelijk heefd heb je je handleidingsboek van de moederbord zoek daarin staat vast wel hoe en welke je van de cd op je diskette moet zitten.

BrothaBear zei:
ja maar ik gebruik het voor de cd-rom drives
als ik het goed heb kan er maar 1 op je moederbord aangeloten worden http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=703
S_7210.gif

Laatst bewerkt:
Ja ik heb de bestanden van de cd gehaald en op flop gezet, hij doet het ook in de setup. En hij vraagt dan om drivers vanaf de floppy, ik installeer ze. Maar dan als het klaar is en ik druk op enter, dan gaat hij van alles laden. Daarna komt die donker blauwe scherm. Misschien ligt het aan de verkeerde drivers, want ik heb geen floppy bijgekregen die er eigelijk bijhoorde.

donkerblauwe scherm en dan? wat heb je toen gedaan?
S_7210.gif

is het precies dezelfde moederbord?

Laatst bewerkt:
Laat maar mensen, HET is GELUKT!:D . Heb toch even de flatkabels vervangen, van de cd en dvd-brander en van de floppy drive. Heb ook nog Win xp sp2 gebruikt en het lukt.

Dank jullie wel

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan