Help! Windows xp installeert niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tommie128

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2008
Ik heb een probleem.
Als ik windows XP installeer, gaat alles goed met formatten en installeren enzo.
Dan is de installer klaar en doet-ie een reboot.
maar dan.... Dan start de PC automatisch de Windows XP disk op. Ik sluit de computer af en weer aan, en haal de disk eruit.
Dan doe ik mijn computer weer aan en die blijft maar rebooten nadat ik BIOS versie screen enzo heb gehad
IEMAND HELP ME!:(

en in de bios staat je harde schijf wel als bootdevice?

Bios geeft geen melding dat er geen bootdevice gevonden kan worden?

zou zeggen, probeer de installatie van xp eens opnieuw.

Hoi,

Als ik het goed begrijp reboot hij wanneer het windowsscherm in beeld komt. klopt dat?

modag

probeer eens iets anders. Bijvoorbeeld ubuntu o.i.d.

Hoi !

Extern PS2-bordje eraan hangen - bios correct instellen - windows repareren - klaar !

Greetz,

Harry.

Hoi,

Als ik het goed begrijp reboot hij wanneer het windowsscherm in beeld komt. klopt dat?

modag

nee
er komt geen windowsscherm, omdat die nog de GUI moet doen enzo...
ik heb dus eigenlijk een PC die helemaal niks kan :X
en BTW, ik kom net van Ubuntu, die kan geen .exe uitvoeren en ik wil windows 7 (daarom overstapje op XP)

antwoord? :S
ik zit nu dus met PC die niks kan, en als ik windows 7 boot dan krijg ik van:
Starting windows... en dan zwart scherm dat-ie paar keer herlaad en verder niets :X

Hoi !

Trommel tijdens de POST es op F8 en kijk of het ding in de veilige modus op wil starten.

Greetz,

Harry.

Vergrendelde HD

Hallo, ik heb een probleem.
onlangs ontdekte ik dat mijn PC vrij raar deed bij installatie windows XP (lees artikel: Help! Windows xp installeerd niet meer!)
nu ben ik er achter gekomen, via een DOS modus op mn windows 98 schijfje (ja die heb ik nog liggen :confused:) dat mijn C schijf (de enige) vergrendeld is...
hoe los ik dit op? op dit moment heb ik er geen OS op staan

Oorzaak gevonden windows XP installeert niet.

Hallo, ik heb een probleem.
onlangs ontdekte ik dat mijn PC vrij raar deed bij installatie windows XP (lees artikel: Help! Windows xp installeerd niet meer!)
nu ben ik er achter gekomen, via een DOS modus op mn windows 98 schijfje (ja die heb ik nog liggen ) dat mijn C schijf (de enige) vergrendeld is...
hoe los ik dit op? op dit moment heb ik er geen OS op staan.
HELP MIJ ALSTUBLIEFT!

Oké, ik heb je andere posting(s) ook doorgelezen.

Ik denk niet dat de vergrendeling de oorzaak is. Bijvoorbeeld voor een chkdisk controle moet de schijf juist zijn vergrendeld.

Daar je een machine hebt met een diskettestation én omdat je kennelijk een boottdisk hebt van 98SE, is je probleem mogelijk ook op een andere manier op te lossen.

Boot met die disk en als op je scherm staat te knipperen:

A:>

typ je daarachter

Fdisk

waarna je Entert.

Vervolgens zoek je in het dan verschijnende menuutje de optie om non-dospartities te verwijderen. Verwijder ALLE partities die je maar kunt zien.
Maak daarna 1 nieuwe aan en formatteer deze FAT.

Als dit allemaal is gebeurd haal je de diskette uit de floppydrive en boot je met Windows XP.
Vanzelfsprekend laat je XP de schijf weer NTFS formatteren en als het goed is gaat het nu wel lukken.
Houd in het achterhoofd dat de hdd ook simpelweg wel eens defect zou kunnen zijn.
Daar kom je dan wel achter als je met Fdisk aan de gang gaat. Als ook Fdisk rare berichten oplevert, ga er dan maar van uit dat de hdd niet 'lekker' meer is.

Laatst bewerkt:
Ik heb je 3 topics samengevoegd in 1 topic. Het is niet toegestaan meerdere topics te openen over hetzelfde probleem. Daarnaast maak je het alleen maar lastiger voor je zelf, omdat je op diverse plaatsen antwoord krijgt.

ok, nu heb ik dus windows 98 CD erin gedaan.
alles lukte met Fdisk totdat ik een partitie ging verwijderen, er stonden 0 partities en onderin stond ''druk op Esc om naar FDISK opties te gaan, dus ik druk op Escape, en wat krijg ik? BLIEP. Dat vind mijn PC niet goed, ik ga nu in ieder geval XP nog 1 keer proberen met formatten enzo

Niet doen, (XP installeren), éérst met een floppy mijn verhaal uitvoeren!

98 CD ??? Ik bedoelde én bedoel nog steeds de BOOTDISKETTE van '98. (Floppy dus)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan