[help][xp] alle acounts veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

computercrash

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2007
Berichten
57
hoe moet ik alle accounts veranderen van een computer zonder dat ik het wachtwoord van de beheerder weet?

ik heb namelijk een computer van me vaders werk gekregen.

de mensen van me vaders werk zeiden dat je de bios moest veranderen ofzo.
maar klopt dat? en hoe moet daT?

OHJA: ik heb geen instal-cdrom die kreeg ik er niet bij
 
Hoi !

Als het een bios-wachtwoord betreft: het bios resetten, dwz. in jouw geval de bios-batterij zo'n 10 min. verwijderen en daarna weer terug plaatsen, uiteraard met de stekker uit het stopcontact.

Is dat geen oplossing, is er sprake van een administrators-ww.

Dat kun je opplossen d.m.v het volgende progje: http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/

Op een floppy zetten en daarvan opstarten.

Succes,

Harry.
 
het is niet gelukt maar ik heb er nu nog een probleem bij. ik kan de pc niet helemaal niet meer opstarten ik had de bios baterij er uit gehaald. en nu geeft die steeds een bericht dat de bios niet goed is ingesteld.
 
Hoi !

Tja, m'n glazen bol es weers es stukgevallen !

Je geeft geen enkele systeeminformatie, dus dan wordt het moeilijk.

Maar: duik in je BIOS (tijdens de post: del, F2, F1 o.i.d intrommelen) en kies daar voor: default settings, en stel de juiste datum/tijd in !

Dat is ALTIJD nodig na een bios-reset.

Greetz,

Harry.
 
daar zat ik ook al naar te zoeken maar het is een oude bios dus volgensmij kan je niet default settings instellen

ik zou ff wat meer over mijn computer vertellen:

Dell system POtiplex GX1 500L Bios version: A07
Pentium III processor - 500 MHz
level 2 cache: 512 kb intergrated
system memory: 384 mb SDRAM
service tag: N1YME
Windows XP
 
Hoi !

Datum en tijd wel gevonden en juist ingesteld ?

Bij een Dell heb je verder niet veel in te stellen, behalve de bootvolgorde en (misschien) de FSB.

Verder moet het dan in principe goed zijn.

O ja, settings opslaan en bevestigen niet vergeten.

Greetz,

Harry.
 
de pc start nu weer normaal op :thumb:maar ik wil nu de password recovery doen ik heb het al op een diskette staan ik heb in de bios ingesteld zodat de computer eerst naar de diskette kijkt maar moet je daar nog een toets voor in toetsen ofzo want hij ziet niet meteen dat er een diskette in zit
 
Hoi !

Voor opstarten van een floppy hoef je geen toets in te toetsen o.i.d.

Start de PC niet van floppy op, is of de floppy niet bootable, of de bootvolgorde niet correct ingesteld.

Maar eh, in je eerste post had je het over een bios-ww., dat is inmiddels toch al verdwenen na je bios-reset ?


Greetz,

Harry
 
er zit geen bios ww meer op.

maar de computer komt vna mijn vaders werk en daar hadden ze een netwerk met wachtwoorden dus ik kan nog niks aan de pc veranderen. ik heb dat programmaatje uitgeprobeerd wat u zei om wachtwoorden te verwijderen maar dat doet het niet. nu heb een programma van loginrecovery.com. maar de wachtwoorden krijg je pas over een paar dagen. als ik de wachtwoorden heb ga ik als admin inloggen en reset ik al de acounts.

ik kijk wel of het lukt

bedankt,
dennis
 
het is helaas niet gelukt zijn er nog andere manieren/programma's om van de wachtwoorden af te komen
 
Hoi !

Ja, formatteren en opnieuw installeren !

Normaliter zit er een sticker met de key op de kast.

Die gewoon invoeren als daarom gevraagd wordt, en probleem opgelost !

Het voordeel is bovendien dat je de PC nu naar jou smaak kunt inrichten.

Greetz,

Harry.
 
waar kan je dan die code invoeren want ik heb geen instalatie cd zoals ik al vertelde

groetjes dennis
 
Hoi !

CD kun je misschien van een kennis lenen, je hebt tenslotte zelf een key.......

Of: Google en download een XPPro-SP2-versie van internet en installeer die met je eigen key.

Dan ben je gewoon legaal !


Greetz,

Harry.
 
ik heb al geprobeerd hem te instaleren met een instalatie cd van xp maar de pc ziet de cd-rom drive niet
 
Hoi !


Heb je in het bIOS de boot-volgorde aangepast, d.w.z. de CD-Rom speler als eerste gezet ?

En zo ja, trommel je snel op een toets als dat gevraagd wordt ?


Greetz,

Harry.
 
Hoi !

Tja, en, nogmaals: werk je met originele software ?

Een copy werkt vaak niet, omdat de juiste manier daarvoor niet gehanteerd wordt.

Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan