Help...zalman 9500AT fan werkt niet op P5LP-LE (Leonite

Status
Niet open voor verdere reacties.

jerson

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jun 2011
mijn systeem: HP-Pavilion m 7780.nl.Ik heb geprobeerd die fan aan te sluiten maar het doet het niet.waar kan het fout zitten?

wat voor stekkers + aansluitingen zijn er / heb je geprobeerd? Werkt de fan in originele opstelling wel?

het is een 4 pin stekker.Die fan had ik terug gebracht naar mycom .Ze hebben het vlak voor me gecheckt , het werkt.Op mijn moederboard doe ie niks.Als ik die oude fan erop zet werkt ie normal
Ik ben nog benieuwd waar it fout zit?of moet ik wat in de bios instellen?Ik heb geprobeerd de bios te opdaten bij de Site van Hp dat lukt ook niet.(die update is er wel maar geeft aan Your system does not meet the minimum requirements for this update.Ik heb nu wel windows 7 op lopen en pentium D 950 2.8 mhz 2 core.

Een fan met een 4pin stekker. Vaak zitten (zaten?) er op moederborden 3pin stekkers. Dat gaat niet zonder meer werken - een fan heeft een 12V en een gnd (massa) aansluiting. pin3 en 4 zijn resp tach en pwm (sense en control) en dat moet jouw mobo wel ondersteunen. Als ik me niet vergis heeft een 3pin aansluiting alleen de 12V en gnd en een gele voor de sense aansluiting.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan