Help, zoek programma! Problemen met geluid.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Yalda
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Yalda

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2007
Hallo..

Ik heb een ingebouwde geluidskaart op mijn moederbord maar nu zijn 2 input channels kapot.. tenminste daar lijkt het op. Nu heb ik een 2.1 systeem maar als ik die wil aansluiten krijg ik er geen geluid uit, dit komt omdat de ingang die bedoeld is voor een 2.1 systeem het blijkbaar niet doet. Als ik hem instel op 4 channels dan krijg ik alleen geluid uit de "achterluidsprekers".. Nu geeft dit problemen bij het bekijken van videomateriaal op internet want ik heb dus maar 2 ipv 4 luidsprekers en blijkbaar zenden deze sites alleen geluid uit naar je voorste 2...
Anyway ik zocht een programma waarmee ik de poorten opnieuw kon definiëren zodat de poort voor de achterluidsprekers in de poort voor de voorluidsprekers kan worden gebruikt.

Alvast bedankt!

Voor of achter, is meestal een jumpersetting op je moederbord, en dan is het OF voor, OF achter, niet beide.

De rest is in te stellen met/in de configuratiesoftware van de audiodriver zelf.

1) Geef eerst even juiste naam en typenummer van je moederbord

2) Kijk even bij apparaatbeheer of je ergens gele vraagtekens of uitroeptekens ziet

kheb een MSI K8N Neo2 platinum edition.. en verder zie ik geen uitroepteken bij apparaatbeheer..

en over de jumpersetting.. dus als ik die kan wijzigen wordt voor achter en achter voor?? of heb ik dat fout begrepen..
Bij de configuratie van de audiodriver zelf kan ik niks veranderen btw..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan