help

Status
Niet open voor verdere reacties.

saskia

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
heb 2 computers aangesloten op mijn router. netwerk werkt maar router krijgt geen verbinding met internet.
heb alles ingevoerd (vast ip adres submask gateway en dns en heb macadres gecloned) alles goed gedaan maar geen internet helaas. wie weet nu wat te doen

Meer info..

welke provider, welke router etc etc

provider chello
router svec (sorry hoor maar ben al 5 uur bezig)

zit nu bij de buren op het internet en hoop dat iemand me snel uit de brand kan helpen?
please?

Heb je de router al op dhcp gehad? Je krijgt nl op basis van je macadres een ipadres toegewezen van Chello

ja, maar mijn ip adres is vast, (heb al 4 jaar hetzelfde ip adres) en mijn macadres is het adres van mijn netwerkkaart en die heb ik gecloned. ip heb ik dus al ingevuld, alles klopt, behalve dat mijn internet niet werkt .

Heb je dat ipadres toendertijd van chello op papier gekregen?

Naar mijn weten kun jij best 4 jaar lang hetzelfde ipadres hebben maar het blijft een dynamisch adres.

Probeer eerst maar eens met dhcp

Is het niet zo dat je bij de instalatie van de router, de router een nieuwe ip-adres aanmaakt????

Groetjes Dave

Wat voor een adres zou die router dan aanmaken?

Dit weekend heb ik een wireless router geinstalleerd bij een vriend.

En lukte het in het begin ook niet.

Elke x dat we opnieuw probeerde te intalleren kregen we een ander ip-adres.

het laatste getal liep gewoon op.

Het ipadres van de provider liep steeds omhoog?

Dat ligt niet aan de router maar aan je provider

nou het heeft een half dagje gewerkt en toen werd ik eruit gegooit(door upc) ik werd 3 dagen later gebeld met de mededeling dat ik afgesloten was omdat ik een gateway geworden was . ik had volgens hun in mijn instellingen gerommeld en per ongeluk een nul vergeten van mijn ipadres (volgens mij niet) waardoor ik als gateway was gaan fungeren voor 500 andere chellogebruikers die dus niet meer konden internetten, dankzij mij. Ze waren dus niet zo blij met me. (ik ook niet) heb alles maar gewoon weer teruggezet zonder de router ertussen heb nu dus weer gewoon internet. maar hoe krijg ik nu de router goed aan de praat zonder dat ik weer een gateway word? had overigens alle instellingen 10 keer gecontroleerd (juiste ip nummer, juiste gateway en subnetmasker, dnsadres )voordat ik de boel aansloot. werk met xp en heb een svec router . als ik het macadres cloon en de router op automatisch (dynamisch ip adres)zet, krijg ik dus geen verbinding met het internet.
hoop dat iemand met een svec router me door de instellingen heen kan helpen.
groetjes

uiteindelijk toch gelukt door de stroom van het modem af te halen, daarna de router naar fabriekssettings, (het bij chello bekende) macadres van mijn netwerk kaart gecloned, in router op dynamisch adres zetten daarna de stroom weer op het modem en voila het werkte en dit keer zonder gateway problemen.
groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan