help!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

michelmathers

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2002
k zal proberen het zo duidelijk mogelijk jullie proberen uit te leggen.
ik help iemand met de computer en zover mij duidelijk is zit het zo:
hun hadden norton anti virus 2003 en ze wouden 2004.
toen hij geinstalleerd was liep heel computer vast en was heel computer onbestuurbaar. Ze hebben toen aan iemand mee gegeven die vervolgens xp opnieuw heeft geinstalleerd.
Maar sinds deze actie is heel de computer traag geworden!!!
Nu komt mijn gedeelte, ik ging kijken. cd c schrijf bevatte 35 gig, terwijl er maar eigenlijk 3 gig werd gebruikt. Deze mensen zitten beetje op marktplaza en dat is het. geen spelletjes nix. En dan weten jullie ook dan is 35 veel. heb alles nagelopen ik kwam echt rond 3 gig. toen d8 ik: is xp dus miss erover heen geinstalleerd of dubbel geinstalleerd toen hoorde ik dus dat installatie niet goed ging en dat die 7 keer ofzo had geprobeerd. maar dis nog niet einde ik ging nof ff norton antivirus 2004 installeren en toen opeens kwam het bekende baster virus te voorschijn!!!! zucht jullie tips?

Zorgen dat er in de bios staat dat je kunt opstarten vanaf cdrom. Dan xp cd erin en opnieuw opstarten.
Hele schijf formateren en daarna opnieuw installeren.
Dan als eerste virusscanner installeren en dan pas de inetrnetverbinding gaan instellen en uitproberen.

aanvulling:

Een eerst de microsoft patch installen voordat je verbinding maakt met internet anders heb je zo een Blastertje te pakken.

maar kan het dat die 7 keer is geinstalleerd en het kan de computer toch niet langzaam maken want computer draait toch maar 1 windows?

Er is waarschijnlijk niet geinstalleerd maar iedere keer voor de optie hertsellen gekozen.
Of men heeft niet geformateerd voordat men installeerde.

Tenslotte je weet toch hoe mensen overdrijven. Mogelijk liep de installatie iedere keer vast.

Oh, zie dat je je afvroeg waarom hij zo langzaam is. Dit kan door het Blaster-virus veroorzaakt worden.

Geplaatst door sigma
Oh, zie dat je je afvroeg waarom hij zo langzaam is. Dit kan door het Blaster-virus veroorzaakt worden.
ja?????
maar verklaard nog steeds niet al die gig

Dat maakt toch niet uit wanneer je een format C uitvoert?

nee k, maar hoopte dat ik niet alles er af hoefde te gooien, maare zit nix anders op.

Opnieuw installeren is toch zo gebeurd?
Er staat toch nog niks op de computer.

nou het formateren van computer ebn ik niet bekend mee......:( sorry
ik weet dat xp zegt dat die dat zelf doet, maar d8 dat helemaal via dos moest

Geplaatst door michelmathers
nou het formateren van computer ebn ik niet bekend mee......:( sorry
ik weet dat xp zegt dat die dat zelf doet, maar d8 dat helemaal via dos moest

weet je wel hoe je de opstartvolgorde in het bios kunt veranderen?

ik vraag dit in het geval ie niet van de cd-rom boot.

nou het formateren van harde schijf gaat helemaal niet lukkne, heb alles geprobeerd, maar het is een pakerd bell computer. heb geen cd's maar ja misschien weten jullie nog een idee hoe ik verder kan

Je verhaal is een beetje 'chaotisch' uitgelegd als ik het zo mag zeggen.

Er zitten helemaal geen cd's bij? Packerd Bell leverd voor zover ik weet altijd zogenaamde 'restore cd's' mee. Dit betekend dat je van die cd's moet opstarten en dan met een paar klikken het systeem weer in z'n oorspronkelijke staat hersteld hebt.

Je kan ook vanaf de XP cd opstarten en in de setup formatteren. Mocht dit niet lukken beschrijf dan even precies wat je deed en wat er fout ging. (+evt meldingen).

sorry dat chaotisch overkomt.

als ik mijn bios veranderd en via mijn cd-rom opstart ( xp pro) dan krijg ik geen optie om hem te formateren.
alles is ook beveilgt.

Geplaatst door michelmathers
sorry dat chaotisch overkomt.

als ik mijn bios veranderd en via mijn cd-rom opstart ( xp pro) dan krijg ik geen optie om hem te formateren.
alles is ook beveilgt.

Maar je komt wel in de setup?

kan niet op ander manieren hoorde iets over fdisk en een goede opstartdiskette maken die beschikken over format en nog paar dingen.

Dat kan inderdaad. Je moet dan even een bootdisk downloaden van www.bootdisk.com (Win98 gebruik ik altijd) en dan gewoon format C: intypen bij de command prompt.

Trouwens, is de C schijf NTFS of FAT32? Met NTFS kan je hem niet formatteren in Dos.. dan moet je de partitie eerst wissen in Fdisk en daarna opnieuw aanmaken en formatteren.

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan