Help !!!!!

• Onderwerp starter Onderwerp starter ArieJ
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ArieJ

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Eergisteren een nieuw moederbord in mijn Pentium 4 gebouwd. Systeem heeft 1 1/2 dag gedraaid en vanmorgen leek het systeem "dood". Computer gaat wel aan, maar start niet door en geeft ook geen beeld door naar de monitor. Andere videokaart geïnstallerd, nog geen beeld. Computer reageerde de eerste 1 1/2 dag op de aan uit en reset knoppen, maar nu kan ik hem alleen maar uitzetten via de schakelaar aan de achterzijde.

Oude moederbord weer geplaatst, maar dat geeft hetzelfde resultaat.

Iemand enig idee (processor of geheugen kapot) ???

Bedankt voor het meedenken..............................

Probeer het eens met een andere voeding.

Zoniet.
Alles uitbouwen op een houten ondergrond met alleen de nodige dingen proberen.

en kijk ook gelijk je kabel van reset en power na want zo hoort het dus niet te werken,
pc uitzeten via de voeding

Nog geen oplossing.....

De optie in het eerste antwoord heb ik geprobeerd en had geen resultaat. Wat betreft het tweede antwoord, alle kabels zitten goed aangesloten, ook reset, hddleds ed.

heb je ook afstand busen gebruikt ?
dus voetjes onder het moederbordje

Laatst bewerkt:
of anders je een andere voeding gebruiken aan gezien je nu helemaal geen stroom kijgt,
op bijde moederborden.
het probleem lijk me niet in cpu of geheugen te ziten

De ventilator van de processor draait wel en ook die van de voeding. Kan het dan toch zijn dat de voeding kapot is ???

ArieJ zei:
De ventilator van de processor draait wel en ook die van de voeding. Kan het dan toch zijn dat de voeding kapot is ???

Het is een kwestie van dingen uitsluiten tot je de boosdoener hebt, meestal het moederbord, maar dan zal je eerst alle andere dingen uit moeten sluiten om daar achter te komen.

om dat je 2 moederborden gebruikt heb lijk het me sterk dat dat het probleem is.
probeer eens een andere voeding.
vandaar kunnen we verder kijken

Bedankt, ik heb nu geen voeding meer liggen, maar ga het morgen met een andere eens proberen.

mischien voeding te licht??? lijktme stug maar je weet maar nooit

2 moederborden die je gebruikt en dezelfde harddisk met xp erop....dat gaat niet werken.
Dat is een te groot verschil voor xp

Nee Puppie, ik heb 2 verschillende moederborden geprobeerd, een oude en een splinternieuwe. Uiteraard niet tegelijk..........................

maar wel met zelfde harddisk ??
dat gaat namelijk niet werken hoor.

puppie zei:
maar wel met zelfde harddisk ??
dat gaat namelijk niet werken hoor.

Dat heeft te maken met windows, niet met het opstarten, en trouwens, hij heeft er al mee gewerkt, zie zijn startpost.

En mochten de twee moederborden dezelfde merk chipset hebben, dan doet windows sowieso niet moeilijk.

Maar een andere voeding zal uitsluitsel geven.

Helaas, met een andere voeding nog steeds niets.........................

Puppie, waarom kan het niet met dezelfde harddisk, die kan ik toch opnieuw installeren ????

ArieJ zei:
Puppie, waarom kan het niet met dezelfde harddisk, die kan ik toch opnieuw installeren ????
Als je opnieuw installeerd is het geen probleem maar als je de harddisk met xp erop van het ene naar het andere moederbord meeneemt, dan gaat het niet werken.

puppie zei:
Als je opnieuw installeerd is het geen probleem maar als je de harddisk met xp erop van het ene naar het andere moederbord meeneemt, dan gaat het niet werken.

Ik weet niet waarom je hier steeds op terug komt, als het hetzelfde merk chipset is, werkt 't gewoon, als dat niet zo is, verwijder je eerst de chipdet drivers, bouw het nieuwe mobo erin, windows vraagt de drivers, werken.

Indien oude bord stuk is en je neemt er één met een andere chipset, een windows repair install, ik heb er nooit problemen mee, op deze manier.

Maar hier is de TS niet mee geholpen, twee moederborden die niet werken met twee voedingen, je zou dan indrdaad kunnen concluderen dat het aan de processor zou liggen, zonder geheugen zou het bord gaan piepen, indien er een luidspreker aan hangt.

Allen bedankt !!!! Na enig heen en weer gewissel van onderdelen op verschillende computers is gebleken dat de processor de oorzaak is. Alle andere onderdelen werkten prima. Nog maals, iedereen bedankt voor het reageren !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan