help!

Status
Niet open voor verdere reacties.

tim1018280

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 dec 2006
Ik ben de draad een beetje kwijt: Mn firewall (zonealarm) begon te piepen met progs die ik niet ken. Ook webpagina's moest ik twee keer activeren om er daadwerkelijk op te komen (1e x foutmelding). Kon mn systeembeheer niet meer in. Avast gedraaid maar die vond niks. Analyse van de systeemfiles stuitte op vermoeden van ee W32.Linkbot.m (internetworm) Avg en trojanhunter vonden:
- backdoor.rbot
- trojan.zapchast
Deze worms maken gebruik in een lek van windows (ik draai XP prof). Had updates nog niet gedraaid (stom!). Na verwijdering van de virussen werkte mn browser (iexplorer) nog niet naar behoren. Dus ik heb mn schrijf geformatteerd en windows opnieuw geinstalleerd. Netwerkkabel erin, internet installeren, windows updates geinstalleerd. firewall en virusscan-spyware gedownload en opniew scannen. En ja hoor:
- Browserprobleem nog steeds aanwezig
- Onbekende files in mn draaiende processen
- backdoor.poeboet.j gevonden.
- Zonealarm alerts geeft elke minuut wel gemiddeld 2 intrusions weer.

Volgende actie was hitmanpro. Spywareblaster vond nog een backdoor.poebot. Spywareblaster nog een keer gedraaid en weer melding, heb het trojaans paard kunnen verwijderen. In registry-files ook nog een risicovolle waarde kunnen verwijderen.

Afijn:
Alles lijkt er nu vanaf te zijn, alleen zit ik nog met veel blocks door zonealarm en het browserprobleem (iexplorer) (veel webpagina's laden zich pas na de tweede keer url intikken).

Ik ben dus de draad een beetje kwijt. Ik heb het gevoel dat mn pc onder 'vuur' ligt: zodra ik de boel opnieuw formatteer en mn netwerkkabel erinsteek (internet nog niet geinstalleerd), en ik alweer een virus te pakken heb. En het nare met al die antivirusprogs/updates is dat ik ze pas met internetverbinding kan downloaden/installeren. Vanuit veilige modus kan ik niks installeren.

Wie weet een goede strategie, welke progs ik kan gebruiken en hoe stop ik al die instrusions (nieuw ip?) ?? Ik probeer graag opnieuw een format en windowsinstallatie. Maar wil mn virus/spyscan en firewall (en windowsupdates) up en running hebben voordat ik mn netwerkkabel in mn pc steek.

Alvast bedankt, grtzz

Laatst bewerkt:
Mischien een optie om de schijf te pationeren en te formateren,router of modem resetten of eventueel een ander netwerk kaartje pakken!

Ja, maar misschien is een andere firewall ook eerst nog een optie.
Bijvoorbeeld Sygate.

Bedankt

Bedankt voor de tips..

Na het (nogmaals) draaien van adaware, spybot en AVG aangevuld met AFT cleaner werkte mn browser beter. Heb inmiddels mn pc geformatteerd en windows opnieuw geinstalleerd en offline beveiligings updates gedraaid. Daarnaast gebruik ik nu Sygate als firewall. Mn pc loopt weer ok.

Ik krijg alleen nog veel intrusions van buitenaf (2 per minuut, verschillende ip's) die Sygate tegenhoud. Hoe verklaart men dit en kan ik hier nog iets tegen doen?

Grtz

Iemand probeert of open poorten te scannen of gewoon '' in te breken ''.

Het is in ieder geval goed dat Sygate het blokkeert.:thumb:
Die melding kan je dach ik uit zetten binnen Sygate, ga eens naar Extra of Tools bovenaan en kijk daar eens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan