Help!

Status
Niet open voor verdere reacties.

nsdnayz

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2007
Berichten
11
Hallo beste lezers!

Ik zit met een groot probleem, ik heb een paar weken geleden een nieuwe laptop gekocht waar vista premium opzit..
Vista beviel mij niet (net als menig ander) dus ik wou er naast vista, windows xp opzetten..

Dus voor de duidelijkheid:
Vista zat er al op, en ik wil er XP ophebben.....
Oke, zo gezegd zo gedaan... ik de cd van xp erin, computer opstarten via cd-rom... en toen windows xp geinstalleerd...
Xp draaide prima, alles draaide naar behoren... totdat ik weer ff in vista wou kijken (want ik verwachte dat je een scherm zou krijgen met daarin de keuze, of xp of vista...) Nou mooi niet, hij startte telkens weer op in xp.....
Nou ik weer naar het boot-menu... en ik zette alles weer om in default settings....
(zodat de pc misschien niet via de cd opstartte, en dat ik wel een keuze menu kreeg tussen XP en Vista)...
Krijg ik nu de error..... systeembesturing ontbreekt!
Vol verbazing keerde ik terug in BIOS, en zette default settings weer terug in personal settings... maar ik krijg nu nog steeds systeembesturing ontbreekt!

Nouja, na mijn wanhopigheid wou ik weer windows xp installeren... alleen het installatie menu gaat niet verder dan na de 1e keer overnieuw opstarten... (geeft daarna weer, besturings systeem ontbreekt)

Oke wat nu?

Bijbehorende informatie:

- Windows vista staat nog steeds untouched op schijf c
- Windows vista recovery staat ook nog untouched op schijf... (b??) <- doet er niet toe
- Windows Xp, staat op een ANDERE schijf dan waar vista opstaat....

WIE O WIE kan mij uit de brand helpen???

Alvast bedankt!

M.v.g,

Thomas v.d. Bijl
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan