Help !

Status
Niet open voor verdere reacties.

raju112

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2010
beste mensen,

ik heb een klein probleem namelijk mijn xbox 360 wil geen spel meer laten spelen :(
telkens dat ik er een spel insteek dan laad het, maar start niet .

SOS .:shocked:

hallo beste raju112
een beetje laat, maat blijft ie steken in het laadscherm?
of krijg je misschien nog een melding van een of ander? als dat zo is, hoor ik het graag...

soms helpen een paar simpele dingetjes al...
je kunt proberen de cache schoon te maken, pas op dat je geen add-ons kwijtraakt, dan zou het kunnen zijn dat je ze opnieuw moet downloaden, heb je verder geen uitbreidingen van spellen gedownload, kun je dit proberen.

In het Xbox Dashboard ga je vanuit My Xbox naar System Settings en kies je voor Memory. Vervolgens selecteer je de HDD, druk je op Y voor Device Options en kies je voor Clear System Cache. Er wordt hierna gevraagd of je onderhoud wilt uitvoeren. Kies voor Yes. De cache wordt nu opgeschoond. Dit proces gaat meestal vrij snel, maar het kan ook wat langer duren. Verwijder tijdens dit proces nooit de HDD en/of MU en zet de console niet uit.

Sinds de nieuwe NXE 2.0 Update van het Xbox Dashboard is het niet meer nodig om een code in te voeren voor het opschonen van de cache. Mocht je om een of andere reden niet het nieuwe Xbox Dashboard hebben dan kun je hetzelfde uitvoeren zoals hierboven beschreven, maar bij Device Options moet je dan de volgende code invoeren: X, X, LB, RB, X, X.

ook zou je kunnen proberen de lens schoon te maken, daar zijn wel schijfjes voor, daar zit dan een minuscuul borsteltje aan, om de lens schoon te vegen....
ook is het mogelijk dit handmatig te doen, (met een wattenstaafje en een beetje alcohol) maar doe dat alleen als de garantie toch al verlopen is, want je moet het seal verbreken om de xbx open te maken, zodra je hem verbreekt is de garantie sowieso weg.....dus als er nog garantie opzit? laat het dan door de winkel opknappen waar je hem gekocht hebt.
mocht je willen weten hoe dat moet, geef maar een gil, op youtube staat een filmpje hoe je hem open maakt.

ik weet niet of je ook de rode ring hebt gehad, bij de aan/uit-knop krijg je een rode "ring of death" ..
dan ook, als je garantie hebt, ga ermee heen, is de garantie weg, kun je hem openmaken, en ermee werken.

veel succes.
groetjes
marian

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan